آرشیو چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۹
حوادث
۱۵

شلوغ ترین و پرسر و صداترین شهرهای جهان

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که توکیو، ناکازاکی و نیویورک و بوئنوس آیرس به ترتیب رتبه های اول تا چهارم جهان را از لحاظ شلوغی و سروصدا دارا هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوآ، مطالعات سه ساله موسسه استراتژیک پلن بوئنوس آیرس آرژانتین بر روی میزان سروصدا در شهرهای مختلف جهان نشان داد توکیو، ناکازاکی و نیویورک سه رتبه اول را در این مقوله داشته و پس از آنها بوئنوس آیرس رتبه چهارم شلوغترین شهر جهان را دارد.بنابراین گزارش، پژوهشگران با تحقیق بر روی 507 هزار نفر در سراسر جهان و تهیه نخستین نقشه آلودگی صوتی در مرکز شهرها اعلام کردند به نواحی پرسروصدا گفته می شود که در آنها بین 65 تا 80 دسیبل صدا وجود داشته و تولید شود.

این گزارش می افزاید، در حال حاضر در شهر بوئنوس آیرس 70 دسیبل سروصدا وجود دارد این در حالی است که در دهه 70 میلادی میزان سروصدا در این شهر فقط بین 50 تا 60 دسیبل بود.

گفتنی است، از قوانین جدید شهر بوینوس آیرس ممنوعیت افزایش آلودگی صوتی از 70 دسیبل به بالاست و در صورتیکه افراد از این قانون سرپیچی کنند تا 50 هزار پزو و 13 هزار دلار جریمه نقدی می شوند و شرکتهایی که این قانون را نقض کنند نیز باید تا 100 هزار پزو (26 هزار دلار) جریمه نقدی بپردازند.گفتنی است، براساس استاندارد سازمان جهانی بهداشت سطح آلودگی صوتی 70 دسیبل ناراحت کننده و 90 دسیبل آزاردهنده است.