آرشیو پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۸
فرهنگ و هنر
۱۶

کشف انسان های 3200 ساله در ترکیه

گروه فرهنگ و هنر: با کشف اجساد یک زن و مرد در شهر تاریخی تروی در ترکیه، فرضیه ها درباره وسعت این شهر به حقیقت نزدیک می شوند.

باستان شناسان آلمانی که از سال ها پیش، مشغول کاوش در شهر تاریخی تروی (Troy) هستند، موفق به کشف بقایای اسکلت یک زن و مرد همراه ده ها شیء شدند که به احتمال زیاد حدود 3200 سال پیش و در زمان نبرد مشهوری که هومر آن را جاودانه کرد، کشته و کنار استحکامات این شهر دفن شده اند.

به گزارش ایسنا، مدیر این پروژه باستان شناسی در گفتگو با رویترز بیان کرد، کشف این اجساد را می توان سندی برای اثبات فرضیه هایی دانست که براساس آنها، وسعت بخش پایینی این شهر بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شده است.وی این زن و مرد را قربانیان نبرد تاریخی تروجان (Trojan) می داند و بر این باور است که برای تعیین دقیق قدمت آثار کشف شده باید روی آنها آزمایش رادیو کربن انجام داد؛ البته او معتقد است که این اجساد حدود 4 قرن پس از نبرد تروجان دفن شده اند. شهر تاریخی تروی یکی از قطب های گردشگری ترکیه و سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است. این شهر به دلیل آمدن نامش در آثار هومر و داستان اسب بزرگ چوبی، همواره مورد استفاده شاعران و نویسندگان در نگارش آثارشان بوده است.