آرشیو یکشنبه ۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۱۲
سیاسی
۲

آیت الله هاشمی شاهرودی:جهان غرب به عظمت اسلام اعتراف کرده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز همه به نقش تاثیرگذار اسلام در جهان اعتراف می کنند و جهان غرب هم به عظمت مکتب اسلام اعتراف کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه که در سالن همایش های مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در سخنانی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و فداکاری های جوانانی است که در هشت سال توانستند در برابر همه ابرقدرت های جهان ایستادگی کنند. وی ادامه داد: همه ما باید قدر این هفته را بدانیم و تلاش های جامعه شاهد و ایثارگر را ارج دهیم و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده منتقل کنیم. عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات جامعه المصطفی العالمیه در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) تصریح کرد: جامعه المصطفی العالمیه نقش مهم و تاثیرگذاری در معرفی اسلام ناب محمدی(ص)، معارف اهل بیت(ع) و تبلیغ دین مبین اسلام دارد. وی یادآور شد: جامعه المصطفی العالمیه نقش بسزایی در ترویج ارزش های اسلامی در جهان ایفا می کند و می تواند اهداف بلند امام خمینی(ره) و رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای را در سراسر جهان اجرا کند.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک تحول بزرگ و عظیم در جهان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: امروز جهان با یک تحول بزرگ دینی و اسلامی مواجه است که از ایران و با رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و امروز در همه جهان رواج پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: امروز اسلام در دنیا با عنوان یک تحول عظیم معرفی شده است و هم مردم و هم نخبگان آن را به عنوان یک تحول پذیرفته اند، امروز همه به نقش تاثیرگذار اسلام در جهان اعتراف می کنند و جهان غرب هم به عظمت مکتب اسلام اعتراف کرده است.