آرشیو دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۲
خودرو
۱۶

جهان خودرو

اشتباه فولکس واگن

خودروی تازه گلف تولیدی شرکت فولکس واگن کشور آلمان که قرار بود در نمایشگاه خودروی فرانکفورت برای اولین بار به معرض نمایش گذاشته شود در یک فیلم تبلیغاتی شرکت به صورت نا خواسته به نمایش درآمد.

این خودرو تازه که شباهت زیادی به خودرو مدل scirocco دارد متفاوت از دیگر خودروهای گلف طراحی شده است و مصرف بنزین آن نسبت به دیگر خودروهای گلف کمتر است.

گفته می شود این فیلم تبلیغاتی تنها یک بار به نمایش درآمد و بعد از اینکه مسوولان فولکس واگن متوجه این اشتباه شدند به سرعت تصویر نسل جدید خودرو گلف را از این فیلم حذف کردند. در ماه جاری میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خودروی گلف MK7 به نمایش گذاشته می شود.

کاهش 20 درصدی فروش هوندا

شرکت خودروسازی هوندا دومین خودروساز بزرگ کشور ژاپن اعلام کرد، در ماه سپتامبر سال جاری میلادی شاهد کاهش 20 درصدی فروش خود بوده است.

طبق گزارش های ارائه شده توسط دست اندرکاران هوندا بحران بازار خودرو و افزایش ارزش ین در برابر دلار آمریکا سبب

شد تا فروش تولیدات این شرکت در بازار جهانی تنزل پیدا کند.

مدیرعامل شرکت هوندا که اوضاع بازار را بسیار نامناسب توصیف کرده است بر این باور است که تا انتهای سال جاری میلادی روند زیان دهی این شرکت ادامه خواهد داشت.

در ماه سپتامبر سال جاری میلادی فروش خودروهای سواری این شرکت در دنیا 1/17درصد و فروش کامیون ها و کامیونت های کوچک 3/22درصد نسبت به سال قبل تنزل یافت.

عرضه مدل جدید واکسهال

شرکت خودروسازی واکسهال اعلام کرد نسل ششم خودروی مدل استرا را در انتهای هفته جاری در کشور انگلیس به نمایش می گذارد.

طبق گزارش های رسیده این شرکت خودروسازی که در استانه بیستمین سال تاسیس در کشور انگلیس است خودروی استرای جدید را در ابعادی تازه به نمایش می گذارد. این خودرو عریض تر و طویل تر از خودرو استرای قدیمی خواهد بود و سیستم قفل هوشمند و دنده اتوماتیک دارد.

استرا یکی از پرفروش ترین برندهای تولیدی واکسهال است و قرار است در جشن بیستمین سالگرد تاسیس واکسهال رونمایی شود. گفته شده است افرادی که در این روز سفارش خرید این خودرو را به واکسهال بدهند از تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد.