آرشیو دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۲
بورس - شرکت ها
۱۱

پس از سه هفته اعلام شد

تعیین دامنه نوسان بعد از بازگشایی نماد توسط «سازمان»

فارس- مدیر بازار شرکت بورس از تعیین دامنه نوسان قیمت سهام بعد از بازگشایی نماد توسط سازمان بورس خبر داد و دلیل لحاظ شدن محدوده نوسان 3 درصدی گروه بهمن در روز گذشته را اعلام کرد.

صحرایی در برابر این سوال که برخی از فعالان بازار سهام به دنبال دلیل عدم اعمال باز بودن محدوده نوسان قیمتی در سهام شرکت گروه بهمن به رغم تعدیل بیش از10 درصدی سود این شرکت بودند، پاسخ داد: این شرکت طی نامه ای اعلام کرده که در آینده قصد دارد سود هر سهم را به میزان 11 درصد افزایش دهد. این در حالی است که اعمال این تعدیل سود هنوز نهایی نشده و اعداد و ارقام جدیدی ارائه نشده بود تا روز گذشته مشمول عدم محدوده نوسان 3 درصدی قیمت در روز بازگشایی نماد باشد.

مدیر بازار شرکت بورس در پاسخ به این سوال که آیا از این پس باز بودن محدوده نوسان قیمت سهام شرکت ها بعد از تعدیل سود سهام، برگزاری مجامع و مشخص شدن نتیجه مزایده ها و مناقصه های شرکت ها بسته به تصمیم مسوولان شده؟ پاسخ داد: بله. از حدود سه هفته پیش اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم گرفته باز بودن دامنه نوسان در روز اول بازگشایی نماد شرکت منوط به تصمیم این اداره باشد.

صحرایی ادامه داد: این رویه به هنگام بازگشایی نماد دو شرکت در روزهای گذشته به کار گرفته شد، اما به دلیل کوچک بودن آنها چندان مورد توجه فعالان قرار نگرفت.