آرشیو دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۲
بانک و بیمه
۱۳
خبر

احتمال خصوصی شدن بخش هایی از فعالیت بیمه ایران

خدمات بیمه ها در اکثر بازارهای بین المللی کاملاخصوصی شده تا با ایجاد فضای رقابتی خدمات بهتری به مشتریان

ارائه شود.

به گزارش بینا، نصراله نوربخش، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی کرمان درباره خصوصی سازی صنعت بیمه گفت:

طبق ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی در هر بازاری باید 20 درصد به صورت دولتی باقی بماند. صنعت بیمه بیش از 20 درصد بازار را در اختیار دارد و بر همین اساس سه شرکت بیمه البرز، دانا و آسیا باید به طور کامل خصوصی شوند.

وی با اشاره به احتمال خصوصی سازی بخش هایی از بیمه ایران گفت: ممکن است در آینده دولت قسمت هایی از فعالیت های بیمه ایران را به صورت برون سپاری خصوصی کند و بدنه شرکت را به صورت دولتی نگه دارد.

وی درباره قدرت بیمه ایران با تصاحب حدود 50 درصد صنعت بیمه کشور گفت: در همه بازارها بازوی قدرتمندتر نقش بهتری را ایفا می کند و این نقطه ضعف نیست؛ بلکه خاصیت بازار است و سایر بخش ها برای رقابت با آن بازوی قدرتمند باید تلاش کند.

این کارشناس صنعت بیمه معتقد است آزادسازی تعرفه ها برای ایجاد رقابت در بازار موفق نبوده است، زیرا آزادسازی تعرفه ها باید به سمت کوچک شدن بخش خدمات غیراتومبیل حرکت کنند.

وی درباره تبعات آزادسازی تعرفه ها افزود: این آزادسازی بر تولید حق بیمه غیراتومبیل تاثیرگذار نبوده و هزینه های باربری، آتش سوزی و غیره را کاهش داده است.

این کارشناس صنعت بیمه در ادامه افزود: باید تلاش کرد آزادسازی تعرفه ها در راستای افزایش درآمدها در حوزه بیمه های غیر اتومبیل باشد.