آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۲۲
رنگین کمان
۷

چگونه هک نشویم؟

اگر شما از ویندوزXP استفاده می کنید برای آنکه هک نشوید، می توانید از فایروال (دیوار آتش یا آنتی هک) خود ویندوزXP استفاده کنید. برای شروع کار، به کنترل پنل رفته و واردNetworking connection شوید. در آنجا روی آیکونDial up که ساخته اید کلیک راست کنید وProperties را انتخاب کنید. سپس تبAdvanced را انتخاب و تیک مخصوص فعال کردن فایروال را فعال کنید.

تجربه نشان داده که ویندوزهای98 وMe به راحتی هک می شوند. بهتر است از ویندوز2000 وXP استفاده کنید و حتما برای ویندوز2000 هر سه سرویس پک موجود را نصب کنید. همچنین برای ویندوزXP هم سرویس پک1 عرضه شده که آن را می توانید از بازار به راحتی تهیه کنید. ویندوزXP به همراه سرویس پک1 امن ترین سیستم عامل است. همچنین می توانید از فرمت امنNTFS روی این ویندوزها استفاده کنید که خود عاملی جهت جلوگیری از دستیابی دیگران به داده های شماست.

یاهو مسنجر، خود دارای یک فایروال است. می توانید از منویLogin گزینهPrivacy setting را انتخاب و در داخل تنظیماتConnection فایروال را انتخاب کنید. اگر در یاهو ایمیل دارید، چنانچه فایلی برای شما فرستاده شد، می توانید از طریق خودNorton Anti Virus سایت یاهو آن را چک کنید. چنانچه در چت، کسی به شما پیشنهاد دادن عکس یا فایل را داد، بدون رودربایستی درخواست کنید به آدرس ایمیل شما بفرستد. از ورود به سایت های شخصی که به شما پیشنهاد می شود، خودداری کنید.