آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۲۲
شهرستان ها
۱۴

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز خبر داد:دو خوابگاه به ظرفیت500 دانشجوی دختر در مجموعه پردیس در حال ساخت است

شیراز-خبرنگاررسالت:

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی برای دانشجویان دختر دانشگاه شیراز گفت: دو خوابگاه در مجموعه پردیس با ظریفت500 دانشجوی دختر در دست ساخت داریم.

حسین کارپرور فرد در جمع خبرنگاران ضمن ارایه آماری از دانشجویان این دانشگاه، گفت: تعداد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه شیراز پنج هزار و250 نفر است که از این تعداد یک هزار و480 نفر از طریق مجازی و سه هزار و770 نفر در سایر مقاطع تحصیل می کنند.

وی افزود: از تعداد سه هزار و770 نفر، دو هزار و230 نفر دانشجوی دختر و یک هزار و540 نفر دانشجوی پسر در نوبت روزانه در تمام مقاطع تحصیلی پذیرش می کنیم.

کارپرور فرد با اشاره به نسبت60 به40 درصد پذیرفته شدگان دختر نسبت به پسران در تمام مقاطع تحصیلی این دانشگاه، تصریح کرد: در مقطع کارشناسی این نسبت63 درصد دختران و37 درصد پسران است.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه امسال در مقطع کارشناسی نوبت شبانه دانشجوی دختر را پذیرش نکرده ایم، خاطرنشان کرد: در مقطع کارشناسی ارش250د دانشجوی دختر در نوبت شبانه و210 نفر در نوبت روزانه پذیرش داشته ایم.

کارپرور فرد مشکل عمده دانشگاه شیراز را کمبود خوابگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر به صورت ظرفیت متراکم شش هزار و100 نفر در تمام خوابگاه های این دانشگاه اسکان دارند. وی در خصوص اسکان دانشجویان جدید الورود نیز گفت: برای اسکان دانشجویان پسر مشکل خاصی نداشته ایم، اما برای دانشجویان دختر با کمبود خوابگاه مواجه هستیم.

کارپرور فرد با بیان اینکه برای دانشجویان دختر مقطع کارشناسی ارشد مشکل خاصی نداریم، افزود: مشکل اصلی ما برای خوابگاه دانشجویان دختر کارشناسی است.

وی رشد تقاضای خوابگاه را از سال85 تا88 برای دانشجویان پسر نوبت روزانه90 درصد و برای دانشجویان دختر110 درصد اعلام کرد و گفت: رشد اعتبارات دانشگاه متناسب با رشد تقاضا ها نبوده است. کارپرور فرد، اجاره دو خوابگاه خودگردان در خارج از مجموعه پردیس با ظرفیت حداکثر750 نفر، آماده سازی دو ساختمان به ظرفیت180 نفر و ساخت دو خوابگاه به ظرفیت500 نفر را از جمله اقدامات صورت گرفته برای برطرف کردن مشکل کمبود خوابگاه دانشجویان عنوان کرد.