آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۲۲
شهرستان ها
۱۴

سرپرست معاونت برنامه ریزی و مدیریت آذربایجان غربی:نباید اعتبار بنگاه های اقتصادی در بانکها بلوکه شود

ارومیه-خبرنگاررسالت:

سرپرست معاونت برنامه ریزی و مدیریت آذربایجان غربی گفت: اجازه نمی دهیم اعتبارات بنگاه های اقتصادی به دلیل مشکل عقد قرارداد برخی از متقاضیان در بانکها بلوکه شود.

ابراهیم حق جو در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با تاکید بر تسریع در عقد قرارداد برای ایجاد بنگاه های اقتصادی در استان اظهار کرد: باید در تصویب طرح های متقاضیان دقت بیشتری شود تا تمامی طرحهای مصوب به مرحله عقد قرارداد و اجرا برسند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون حدود50 درصد از طرحهای مصوب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به مرحله عقد قرارداد نرسیده اند، تصریح کرد: این مسئله ضعف بزرگی برای کارگروه اشتغال و دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان است.

حق جو با اشاره به اینکه در تصویب طرحهای بنگاه های اقتصادی در کارگروه اشتغال بیشتر از سهمیه استان مصوبه داشتیم، گفت: طرحهای جدید به جای طرحهای متقاضیان که نتوانسته اند، خواسته بانکهای عامل و دستگاه اجرایی را تامین کنند، جایگزین می شود.وی در ادامه با اشاره به مشکل خرید سیب درختی از سوی تعاون روستایی خاطرنشان کرد: برای فروش سیب صنعتی باغداران استان نیاز است تا تعاون روستایی با کارخانجات دیگر استانها برای خرید سیب صنعتی وارد مذاکره شوند تا باغداران استان بیش از این ضرر نکنند.