آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۲
حوادث
۱۵

بورس موادغذایی در تهران راه اندازی می شود

سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به منظور اصلاح بازار موادغذایی در سطح شهر تهران بورس موادغذایی راه اندازی می کند.

رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در گفتگو با مهر گفت: راه اندازی بورس موادغذایی در تهران برای اولین بار مطرح می شود و یک کار جدی و گسترده است که در صورت تحقق آن کمک بسیار بزرگی به توزیع منطقی موادغذایی در بازار خواهد کرد.

حسین صفایی با اشاره به شرایط راه اندازی این بورس تصریح کرد: در بورس موادغذایی که از سوی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران طراحی شده است موادغذایی شناسنامه دار اعم از لبنی و پروتئینی توزیع می شود.

این مقام مسئول در شهرداری تهران افزود: با توجه به اینکه میوه های تولید شده در ایران فاقد شناسنامه هستند در طرح پیشنهادی برای فروش میوه در این بورس برنامه ریزی نشده است.

صفایی با تاکید بر اینکه این بورس سامانه جدیدی برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان تهرانی است، تاکید کرد: طرح بورس موادغذایی پیش از این در کشور ما مطرح نشده بود اما در مطالعاتی که برای راه اندازی آن در تهران تهیه شده از تجارب موفق دیگر کشورها در این زمینه استفاده شده است.