آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۲
ورزشی
۱۳

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس: فرهنگ ناب جبهه نباید مورد جفا قرار گیرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: فرهنگ ناب دفاع مقدس به عنوان فرهنگ برخاسته از آموزه های غنی و انسان ساز مکتب اسلام نباید مورد جفا قرارگیرد.

سرتیپ پاسدار میرفیصل باقرزاده در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه در مقاطعی از سالهای بعد از جنگ تحمیلی، جریان هایی تلاش کردند تا ابعاد عظیم هشت سال دفاع مقدس را کم رنگ جلوه دهند.

وی گفت: تلاش برای حفظ و انتقال هنرمندانه ظرایف فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده، تکلیفی مهم و بزرگ برای همه به شمار می رود.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع مظلومیت از حوزه فرهنگ گفت: دولت نهم در برخی از شاخص های مربوط به این امر از جمله کمک به ترویج و نهادینه شدن اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی قدم های مثبت برداشته است که امید است در طول دولت دهم نیز با استمرار و تقویت بسترسازی ها و برنامه ریزی ها، توفیقات بزرگتری در این عرصه مهم حاصل شود.

وی با تشریح گوشه هایی از حماسه ها و ایثار رزمندگان استان اردبیل و به ویژه لشکر عاشورا در دوران دفاع مقدس، تسریع در عملیاتی کردن موزه دفاع مقدس این استان را با هدف کمک به حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ضروری دانست و گفت: برخی از استان های کشور از جمله استان همدان چنین موزه ای را به نحو مطلوب احداث کرده اند که می تواند مورد الگو در این استان قرار گیرد.

وی ماموریت بنیاد در ایجاد موزه های دفاع مقدس استان ها را یادآور شد و گفت: ایجاد موزه جنگ امروز مطالبه خواص است اما با گذشت زمان این امر به مطالبه ای عمومی تبدیل خواهد شد.

فیروز احمدی معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل گفت: ایجاد ردیف اعتباری برای احداث موزه دفاع مقدس استان در سفر آتی دولت به اردبیل پیشنهاد می شود.