آرشیو دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۳۵
ورزشی
۲۰

48 ساعت تا آغاز بزرگترین رویداد جهانی تکواندو - دانمارک

کرمی: ایران شگفتی ساز خواهد شد

نوزدهمین دوره رقابت های جهانی تکواندو از چهارشنبه در سالن «باله روپ» شهر کپنهاگ دانمارک آغاز می شود و بیش از هزار تکواندوکار از 142 کشور جهان طی چهار روز به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

برای نخستین بار در این رقابت ها از هوگوهای الکترونیکی استفاده خواهد شد و همچنین در زمینه امتیازدهی نیز یک امتیاز به ضربات پا به هوگو، دو امتیاز به ضربات چرخشی هوگو و سه امتیاز به ضربات پا به صورت داده خواهد شد. مسابقه های جهانی تکواندو در 8 وزن گروه مردان و 8 وزن گروه بانوان برگزار می شود.

در این دوره قهرمانان شاخص تکواندو جهان از جمله «استیون لوپز» امریکایی قهرمان چهار دوره رقابت های جهانی و سه دوره المپیک، «چوی الیون هو» کره ای قهرمان چهار دوره مسابقه های جهانی، «ووجینگ یو» از چین قهرمان سه دوره المپیک، ««لیم سو جئونگ» از کره و «ماریا اسپینوزا» از مکزیک قهرمانان سرشناس گروه بانوان هستند.

تیم ملی کشورمان نیز با ملی پوشانی که بسیاری از آنها نخستین حضور خود در رقابت های جهانی را تجربه می کنند، پای در این رقابت ها گذاشته است. یوسف کرمی کاپیتان تیم کشورمان و امید اول ایران برای کسب مدال طلابا تاکید بر این که تیم ایران شگفتی ساز این رقابت ها خواهد شد، گفت: از 9 ماه قبل که تمرینات را آغاز کردیم، همه نفرات از ابتدا عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده اند و با توجه به این که پرونده تکواندو ایران نشان می دهد که بیشتر مدال های جهانی ایران از سوی تکواندوکاران جوان به دست آمده است، این بار نیز تیم جوان ایران شگفتی ساز خواهد بود.

میثم باقری تکواندوکار 18 ساله وزن اول ایران نیز از شکستن طلسم ناکامی تکواندوی ایران در وزن اول خبر داد و گفت: می خواهم جای خالی مدال طلای وزن اول را در پرونده تکواندو ایران پر کنم و نخستین حضورم همراه با کسب مدال طلاباشد. وی ادامه داد: کسب مدال در وزن های اول و دوم رقابت های جهانی خیلی دشوار است، اما در جام جهانی آذربایجان و جام فجر تا حدودی با حریفان آشنا شدم و روی شگردهای این تکواندوکاران به خوبی کار کرده ام.