آرشیو شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۹۳
شهرستان ها
۱۱

ارتباط برق خراسان از طریق سیستان و بلوچستان با شبکه سراسری با احداث پست 400 کیلو ولت بیرجند فراهم می شود

مشهد - خبرنگار کیهان:احداث پست 400 کیلو ولت بیرجند، ارتباط شبکه برق خراسان از طریق سیستان و بلوچستان با شبکه سراسری را فراهم می کند.

علیرضا دروگر مجری طرحهای انتقال نیروی برق با بیان این مطلب افزود: پست 132/400 کیلو ولت بیرجند در زمینی به مساحت 12 هکتار در مسیر جاده بیرجند به زاهدان در حال احداث است.

وی افزود: هزینه اجرای این پروژه 250 میلیارد ریال است که در نیمه اول سال آینده احداث این پست به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این پست دارای دو دستگاه ترانسفورماتور با قدرت 200 مگاوات آمپر است که از طریق خط ورودی سمت پست 400 کیلو ولت قاین تغذیه و خط خروجی آن به پست 400 ولت زاهدان متصل شود.

مجری طرحهای انتقال نیروی برق خراسان ادامه داد: با احداث این پست امکان برقراری ارتباط شبکه خراسان با شبکه سراسری برق از طریق اتصال به شبکه برق سیستان و بلوچستان با امکان تبدیل 300 الی 400 مگاوات بار فراهم خواهد شد.

دروگر افزایش پایداری شبکه، رفع افت ولتاژ در خراسان جنوبی، تامین بار مشترکین منطقه و برداشتن بار انرژی از روی پست 400 کیلو ولت قاین را از جمله مزایای احداث این پست عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت سیستم کنترل حفاظت این پست به صورت اتوماسیون کامل با قابلیت کنترل از راه دور و 90 درصد تجهیزات آن از داخل کشور تامین شده است.