آرشیو شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۹۳
اقتصادی
۴

آغاز بهره برداری آزمایشی از بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور

راه اندازی آزمایشی آلومینیوم هرمزآل به عنوان بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور، آغاز شد. با بهره برداری از این کارخانه، ظرفیت تولید آلومینیوم کشور با 47 درصد افزایش به 457 هزار تن می رسد.

احمد علی هراتی نیک رئیس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از طرح هرمزآل گفت: ظرفیت تولید این کارخانه 147 هزارتن است و برای راه اندازی آن 400 میلیون یورو و 2 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: راه اندازی این طرح سبب ایجاد اشتغال مستقیم برای 500 نفر و اشتغال غیر مستقیم برای 2 هزار نفر خواهد شد.

هراتی نیک گفت: برای اجرای این طرح از جدیدترین فناوری روز جهان در صنعت آلومینیوم یعنی فناوری 230 کیلوآمپر استفاده شده و از جمله ویژگی های این طرح رامی توان به فناوری برتر آن در ایران، سازگاری و انطباق با فناوری روز، راه اندازی به موقع و بدون تاخیر طبق برنامه، استفاده از امکانات کارخانه آلومینیوم المهدی و نیز کاهش میزان مصرف برق اشاره کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه سازمان، طی چهار سال آینده به دنبال افزایش ظرفیت آلومینیوم کشور به 800 هزار تن در سال است، گفت: طرح تولید 350 هزار تنی آلومینیوم با فناوری 400 آمپر در مسجد سلمیان با مشارکت ایمیدرو و بنیاد مستضعفان (40 درصد ایمیدرو و 60 درصد بنیاد) در دستور کار است.

هراتی نیک افزد: طرح آلومینیوم جنوب در لامرد با ظرفیت 276 هزار تن، طرح دیگری است که قرارداد آن با شرکت NFC چین بسته شده است.

براساس این گزارش اجرای طرح هرمزآل از سال 1384 در سایت مجتمع آلومینیوم المهدی بندرعباس شروع شده و هم اکنون، آماده بهره برداری است. کارخانه مذکور در مجموع از 228 دیگ برخوردار است. با راه اندازی طرح هرمزآل، استان هرمزگان به قطب صنعت آلومینیوم کشور تبدیل می شود.