آرشیو شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۹۳
اخبار کشور
۱۴

تکذیب ادعای نشست نمایندگان ایران و رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس قاهره

سرویس سیاسی -سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان ادعای یک روزنامه صهیونیستی مبنی بر نشست هیات اسرائیلی با هیات ایرانی در حاشیه نشست قاهره را بی اساس و کذب محض دانست.

به گزارش مهر، علی شیرزادیان درباره ادعای روزنامه صهیونیستی هاآرتص اظهار داشت: این دروغ نوعی عملیات روانی است که برای تاثیرگذاری روی موفقیت مستمر دیپلماسی پویای ایران در نشست های ژنو و وین طراحی شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست اصولی خود نه تنها رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد بلکه آن را رژیم جعلی و غیرمشروع می داند.

شیرزادیان افزود: هیئت ایران در نشست ماه گذشته قاهره نیز با موضعگیری قاطع نه فقط زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی را عامل ناامنی در خاورمیانه دانست بلکه خوی اشغالگری و کشتار روزانه زنان و کودکان فلسطینی از سوی آن را خطری برای امنیت بشریت عنوان کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی مدعی شده است که علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و زافاری اودیز، مدیر سیاستگذاری و کنترل تسلیحاتی کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل در 29 و 30 سپتامبر بارها پشت درهای بسته و در حضور نمایندگان سایر کشورها در قاهره با یکدیگر دیدار کردند.

روزنامه ال پاییس اسپانیا و خبرگزاری فرانسه هم با مبنا قرار دادن گزارش کذایی روزنامه هاآرتص به ارائه اخبار و تحلیل هایی در این رابطه پرداختند.

یک مقام آگاه در تهران درباره علت این دروغگویی های رسانه های غربی و صهیونیستی گفت: اسرائیلی ها مشتاق تماس با ایران هستند اما از جانب ایران چنین امکان در حد صفر است.

وی افزود: این مسئله به نوعی نگرانی سران تل آویو از موفقیت دیپلماسی هسته ای ایران را نشان می دهد.