آرشیو شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۲
بورس - شرکت ها
۱۰
نگاه تکنیکال

شرکت صنعتی دریایی (صدرا)

حسین یوسفی
منبع: www.Hamfekran.com

- روند صعودی این سهم از ابتدای سال پس از یک دوره رکود تقریبا طولانی شکل گرفته است.

با بررسی های انجام شده مشخص می شود که روند قیمتی سهم ساختار یک الگوی پرچم را به خود گرفته است. در معاملات روز چهارشنبه فشار فروش باعث شده قیمت سهم کاهش یافته و از این الگو خارج شود. چنانچه روند کاهشی ادامه یابد، سهم در اولین سطح حمایت با سطح 6/23درصد فیبونانچی که رقم 2483ریال برخورد خواهد کرد.

سطوح حمایتی پیش روی سهم به ترتیب قیمت های 2483، 2102، 1794 و 1496 ریال و سطوح مقاومتی که در آینده می توانند باعث فشار مجدد عرضه ها بر روی این نماد شوند عبارتند از: 2700، 3099 و 3591 ریال می باشند. باتوجه به روند نزولی RSI و حجم پایین معاملات در این روزها انتظار ادامه فشار عرضه ها بر روی سهم بیشتر شده است.

روند MACDبا توجه به نزول آن به صفر، کاهش قیمت سهم در کوتاه مدت را تایید می کند و سیگنالی مربوط به برگشت قیمتی سهم در کوتاه مدت نشان نمی دهد.

در صورت شکست سطح حمایت 2483ریال، احتمال کاهش قیمت سهم تا محدوده قیمتی 2102ریال وجود دارد که با نزدیک شدن قیمت به این سطح احتمال به وجود آمدن یک موج افزایشی در میان مدت برای صدرا دور از ذهن نیست، البته این اتفاق مستلزم افزایش حجم معاملات بر روی سهم نیز می باشد. در نهایت باید متذکر شد که این سهم از جمله سهام پرریسک ولی دارای پتانسیل رشد با دیدگاه بلند مدت است.