آرشیو یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۶۹۹
صفحه اول
۱

وزیر رفاه خبر داد:گشایش 36 میلیون حساب بانکی برای دریافت یارانه ها

گروه جامعه: به گفته سرپرست وزارت رفاه، این وزارتخانه موظف است نسبت به توزیع یارانه میان 5 دهک از افراد جامعه که حدود 36 میلیون نفر می شوند، اقدام کند و به همین منظور قرار است 36 میلیون حساب بانکی برای ایرانیانی که به طور مستقیم از یارانه نقدی بهره مند می شوند، توسط وزارت رفاه افتتاح شود.

نادعلی الفت پور در گفتگو با مهر با اشاره به تاسیس سامانه الکترونیکی مورد نیاز برای اجرای این طرح تاکید کرد: هم اکنون سامانه الکترونیکی وزارت رفاه در حال نهایی شدن است به طوری که 90 درصد مراحل این کار انجام شده است که پس از اتمام کار، این سامانه به تمام بانک های کشور متصل می شود و آنها از اطلاعات موجود استفاده می کنند.

وی از تشکیل حساب بانکی برای گروه های مشمول طرح هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: مرکز آمار اطلاعات مربوط به دهک ها را در اختیار ما قرار می دهد و به 5 دهک اول جامعه یارانه اختصاص می یابد که حدود 8 میلیون خانوار را شامل خواهد شد.بنابر اعلام مرکز آمار ایران، نیمی از مردم کشور باید از پرداخت مستقیم یارانه ها بهره مند شوند. امری که الفت پور درباره اش معتقد است به هر دهک به طور یکسان تعلق نمی گیرد. به گفته وی، سقف پرداخت یارانه به هر خانوار 5 نفر است و به سرپرست خانوار یارانه اختصاص پیدا می کند که اهمیت فرد نیز در نظر گرفته خواهد شد.