آرشیو یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۶۹۹
رسانه
۳

توجه به ذائقه مخاطب، مهمترین برنامه رادیو در 5 سال آینده

گروه رسانه: معاون صدای جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه های پنج سال آینده شبکه های رادیویی به آنها ابلاغ شده که توجه بیشتر به ذائقه مخاطبان از مهم ترین آنهاست.

محمدحسین صوفی درباره برنامه ریزی رادیو در آغاز 5 سال جدید مدیریت سازمان صدا و سیما به فارس،گفت: ما مدت هاست مشغول تدوین برنامه های 5 سال دوم در همه بخش ها و شبکه ها هستیم و ماموریت هم به شبکه ها داده شده است.

وی افزود: یکسری از ماموریت هایی که شبکه ها در حال تعقیب آن برای حفظ و جذب مخاطب بیشتر هستند، ایجاد رونق در برنامه ها، بهبود کیفیت، توجه به ذائقه مخاطب، افزایش برنامه های طنز، افزایش برنامه های نمایشی و توجه بیشتر به ذائقه مخاطبان است.

وی درباره تغییر و تحولات آتی مدیران نیز تصریح کرد: تعداد مدیران موجود در رادیو خیلی زیاد است. تعداد 20 شبکه رادیویی داریم و بیش از 200 مدیر گروه داریم. طبیعی است که آنها به طور مستمر برای ایجاد پویایی، تحول، ابتکار و... جابه جا می شوند. در این میان یکسری هم بازنشسته می شوند و برخی برای ادامه تحصیل می روند. بنابراین برای ایجاد نوآوری، افزایش ابتکار، خلاقیت، پویایی، تحول و... هرگونه تغییر و تحول لازمه دستگاه های پویا و تحول آفرین است.

صوفی ادامه داد: سعی من بر این است که بیشتر از خود معاونت در انتخاب مدیران استفاده کنم. شایسته سالاری را در دستور کار قرار داده ایم و از مدیرانی که شناخت بیشتری از رسانه دارند، کارآمدتر هستند و مقبولیت بیشتری بین بچه های رادیو دارند و دانش رسانه ای بیشتری دارند، استفاده خواهیم کرد. معاون صدا درباره افتتاح شبکه های جدید رادیویی نیز گفت: ما در 5 سال دوم، تعداد قابل توجهی شبکه رادیویی راه اندازی خواهیم کرد، لیکن هنوز تعداد و نام آنها قطعی نشده است.