آرشیو یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۶۹۹
سیاسی
۲

کمی از سیاست

احمدی نژاد به ترکیه می رود

مهر: رئیس جمهور ایران هفدهم ماه جاری برای شرکت در بیست و پنجمین اجلاس اقتصادی تجاری کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی عازم استانبول می شود. احمدی نژاد در این اجلاس قرار است در خصوص مشکلات موجود در اقتصاد جهان سخنرانی کند. وی همچنین در حاشیه سفر 2 روزه خود به استانبول، دیدارهایی دوجانبه با مقامات ارشد کشورهای حاضر در این اجلاس خواهد داشت.

ادامه بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها در مجلس

ایرنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز و در ادامه بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها، مشمولان دریافت یارانه نقدی و غیرنقدی در این لایحه را مشخص می کنند.براساس دستور هفتگی مجلس، نمایندگان ملت این هفته همزمان با ادامه بررسی لایحه هدفمندکردن یارانه ها، 13 طرح و لایحه را نیز در دستور کاری خود دارند.وزیران اطلاعات و کشور نیز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور می یابند.

ده وزیر نیز این هفته برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، به کمیسیونهای تخصصی مجلس می روند که وزیران اطلاعات و کشور از جمله این وزرا هستند.

خاتمی: چارچوب حرکت خود را جمهوری اسلامی می دانیم

ایسنا: رئیس جمهور سابق کشورمان با بیان این که معیارهای یک نظام مطلوب مردمی در الگوی جمهوری اسلامی جمع شده است، گفت: بزرگ ترین رسالت ما این است که نظامی را به وجود بیاوریم که بشر در آن آزادی و پیشرفت و عدالت ببیند و ما اعتقاد داریم که با همین قانون اساسی می توان این مسیر را پیمود.

سیدمحمد خاتمی افزود: ما مبدا هویتی خود را انقلاب اسلامی، و چارچوب حرکت خود را جمهوری اسلامی می دانیم، اما اعتقاد داریم که در عمل، انحراف هایی وجود دارد که با همان معیار های دینی و انقلابی باید اصلاح شود.