آرشیو یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۶۹۹
اقتصادی
۴

مودیانی که تاکنون مالیات پرداخت نکرده اند، شناسایی می شوند

گروه اقتصاد: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، عدالت مالیاتی، شفاف شدن فرآیندهای مالیاتی و توسعه سیستم های مکانیزه را در سرلوحه برنامه های خود در این سازمان اعلام کرد.

علی عسگری در گفتگو با ایسنا درباره اولویت های خود در این سازمان تصریح کرد: مودیان مالیاتی و افرادی که در جامعه فعالیت کرده و حامیان اقتصادی محسوب می شوند باید در چارچوب قانون مالیات های خود را بپردازند.

او افزود: ما باید مودیان شناسایی نشده را شناسایی کرده و از مودیان فعلی که شناسایی شده اند نیز بر اساس سطح درآمد و تحصیل درآمدشان مالیات اخذ کنیم اما بسیاری از افرادی که مالیات از آنها اخذ می شود قابل تجدیدنظر هستند چرا که در طول مالیاتی ما ممکن است جاهایی عدالت رعایت نشده باشد و البته در طول دوره مالیاتی ما درآمد برخی از مودیان به درستی احصاء نمی شود، آنها نیز باید به درستی مالیاتشان را پرداخت کنند.

عسگری تاکید کرد: اولویت اول من عدالت مالیاتی و شفاف شدن مالیات ها و فرآیندهای مالیاتی و توسعه سیستم های مکانیزه است تا کار مردم را تسریع کند. ضمن این که تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از اذیت مردم و نزدیکتر شدن ارتباطشان با ما از دیگر اولویت های ماست، ما حتی به دنبال این هستیم که بتوانیم کاری کنیم که مردم بتوانند از نزدیک ترین فاصله اظهارنامه های خود را بدهند.