آرشیو چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸، شماره ۶۸۴۳
اقتصادی
۴

وزیرکار درگفتگو با ایسنا:بانک ها در وصول معوقه ها رعایت حال مردم را کنند

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: بانک ها در وصول معوقه ها رعایت حال مردم را کنند.

دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه ما مخالف وصول معوقه ها توسط بانک ها از مردم نیستیم، اظهار کرد: بانک ها نبایدبه خاطر بدهی فردی که با هزاران زحمت کارخانه ای احداث کرده، به وی فشار آورند، به گونه ای که منجر به فروش تجهیزات و کارخانه وی شوند. وی با تاکید بر اینکه باید نگاه ما در جهت توسعه اشتغال جامع تر و عالمانه تر شود، خطاب به مسئولان بانک ها گفت: بانک ها اگر می خواهند به کسی جهت پرداخت بدهی اش فشار بیاورند به سراغ کسانی بروند که پول های کلانی را از بانک ها گرفته و دلالی می کنند نه کسانی که به دلیل نداشتن مشاور ناخواسته دچار مشکلاتی شده اند.

وی با اعلام اینکه به عنوان مثال یک بدهکار تنها از یک بانک1200 میلیارد تومان گرفته و برنگردانده است، افزود: باید مردم به گونه ای آگاه شوند که وقتی بحث معوقه های بانکی مطرح می شود عده ای زالو صفت به چشم نیایند. وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه به دنبال کاهش نرخ بیکاری هستیم، افزود: در اعلام نرخ بیکاری تنها اطلاعات مرکز آمار در کشور درست است که باید این آمار برای سایر مراجع کشور قابل قبول باشد و آن را به رسمیت بشمارند.

وی با اشاره به اینکه در آخرین سرشماری تابستان سال جاری نرخ بیکاری6 /11 درصد اعلام شده افزود: پایه برنامه ریزی در کشور آمار صحیح است.

وزیر کار و امور اجتماعی در ادامه افزود: براساس گزارش های اولیه انحراف بنگاه های زودبازده تاکنون4/01 درصد بوده که آمار نوید بخشی است.

وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به شایعاتی در مورد قرار گرفتن سازمان فنی و حرفه ای زیرنظر سازمان آموزش و پرورش گفت: قرار نیست سازمان فنی وحرفه ای زیرنظر آموزش و پرورش شود.