آرشیو پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۰۴
ورزشی
۹

دوری هندبالی ها از حاشیه

تیم ملی بزرگسالان هندبال ایران در شرایطی از چند روز دیگر دور جدید تمرینات خود را با سرمربی جدید روسی خود برای حضور پرقدرت در رقابتهای قهرمانی آسیا آغاز می کند که علیرضا رحیمی رئیس این فدراسیون بزرگترین دغدغه اش کم کردن حاشیه های این تیم است.

رحیمی با بیان اینکه سعی می کنیم کنار تیم ملی بزرگسالان حاشیه نباشد. این چنین صحبتهای خود را در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی هندبال آغاز می کند: در انتخاب مربی تیم ملی بزرگسالان دست سرمربی روس تیم کاملاباز است و هر فردی را او انتخاب کند می آوریم. هم اکنون «استفان سیدروچک» سرمربی تیم ملی نوجوانان به عنوان دستیار در کنار «یوری کیدیوف» کار می کند تا ارتباط تیم های ملی پایه با بزرگسالان هم بیشتر شود.

وی افزود: فدراسیون هیچ اصراری روی مربیان تیم ملی بزرگسالان ندارد و دست «یوری» برای انتخاب همکارانش باز است. روادید او صادر شده و به احتمال فراوان او امروز به ایران می آید. زمان برای انتخاب بهترین فرد در کنار یوری داریم و سعی می کنیم که در کنار تیم، افرادی قرار دهیم که حاشیه نداشته باشند.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به اینکه کمبود حامیان مالی و پخش تلویزیونی مهمترین مشکلات رشته هندبال است، خاطرنشان کرد: حمایت کم حامیان مالی از این رشته به پخش تلویزیونی بازمی گردد که لازم است به این رشته بیشتر توجه شود. البته پخش تلویزیونی هم به استاندارد بودن سالن ها از نظر پخش بستگی دارد. در سال های گذشته سالن های کمی از این شرایط مطلوب برخوردار بودند اما، امسال اصفهان، تهران، یزد و تبریز هیچ مشکلی از لحاظ پخش ندارند که امیدواریم صدا و سیما آنها را پخش کند.

وی ادامه داد: سالن های هندبال ایران از لحاظ برگزاری مسابقات هیچ مشکلی ندارند و همه کاملااستاندارد هستند. کفپوش های آنها تعویض شده و آماده برگزاری لیگی با کیفیت متفاوت هستیم. کمیته آموزش و مربیان فدراسیون هندبال پس از استعفای محمدنقی ناری حدود هفت ماه است که رئیس ندارد. ناری تنها چهارماه ریاست این کمیته را برعهده داشت. رحیمی در این خصوص گفت: هم اکنون سلیمان زاده دبیر این کمیته کارها را انجام می دهد و مشکلی وجود ندارد.