آرشیو پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۰۴
حوادث
۱۵

هشدار محیط زیست درباره استفاده از سوخت خطرناک در نیروگاه ها

معاون انسانی سازمان محیط زیست درباره استفاده از سوخت مازوت با آلودگی بسیار بالاتوسط نیروگاه های نزدیک مناطق مسکونی هشدار داد.

حسن اصیلیان در رابطه با سوخت مصرفی توسط نیروگاه ها گفت: اکثر نیروگاه ها از سوخت مازوت استفاده می کنند این سوخت بسیار خطرناک است و آلودگی بسیار بالایی نیز دارد؛ علی رغم وجود چنین مسئله ای، در حال حاضر شرکت نفت سوخت مازوت در اختیار نیروگاه ها قرار می دهد.

معاون انسانی سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر عموما سوخت مازوت در اختیار نیروگاه ها قرار می گیرد این سوخت بسیار خطرناک است و آلایندگی بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان دی اکسید گوگرد سوخت مازوت بسیار بالاست، تصریح کرد: نیروگاه هایی که در نزدیکی شهر قرار دارد استفاده از سوخت مازوت برای آنها بسیار خطرناک است.

اصیلیان گفت: میزان دی اکسید گوگرد می تواند تاثیرات منفی بر روی چشم و پوست انسان داشته باشد اما بیشترین اثر آن بر روی دستگاه تنفسی انسان است.

وی همچنین به فارس گفت: در دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت به اصفهان طبق مصوبه دولت، نیروگاه شهید منتظری اصفهان با توجه به اینکه در نزدیک شهر قرار گرفته است باید از سوخت گاز استفاده کند و در این زمینه وزارت نفت باید سوخت گاز در اختیار این نیروگاه قرار دهد.

وی با ابراز تاسف درباره عدم اجرای این مصوبه گفت: وزارت نفت مدعی است که میزان مصرف سوخت گاز در شهرها و مصارف خانگی افزایش یافته است. بنابراین نمی توانند در تمام فصول سال و زمستان گاز واحدهای صنعتی و نیروگاه ها را تامین کنند.