آرشیو چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۷۰۸
جامعه
۱۷

هشدار به زائران:مفقود شدن سیمکارت را بسرعت گزارش دهید

گروه جامعه: سرپرست ستاد مخابرات در عربستان و عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: خدمات ما به حوزه تلفن های ثابت و سیار برمی گردد و زائران در صورت مفقود شدن سیمکارت موضوع را بسرعت گزارش دهند.

به گزارش مهر، مهندس ناصر یوسف پور دلیل این هشدار به زائران را امکان سوءاستفاده سریع از زائران اظهار کرد و گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده، سیمکارت زائران پس از اطلاع دادن، قطع خواهد شد.وی گفت: اگر زائران تمایل داشته باشند، سیمکارت جدید را در مدینه یا مکه در اختیارشان قرار می دهیم و هزینه صدور سیمکارت نیز در قبوض تلفن همراه آنها لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: برای سهولت کار به سند سیمکارت و کارت ملی نیاز نیست و زائران می توانند با استفاده از کارت های شناسایی که در اینجا دارند، نسبت به انجام امور خود اقدام کنند. مراحل سوزاندن و صدور سیمکارت جدید 20 دقیقه طول می کشد.یوسف پور گفت: در استفاده از سیمکارت های عربی هر دقیقه 1000 تومان هزینه می شود و در صورتی که از سیمکارت ایران با ایران تماس برقرار شود، هر دقیقه 2500 تومان لحاظ می شود.وی بیان کرد: توصیه ما در درجه نخست، برقراری ارتباط تلفنی از طریق اپراتور است و بعد تماس توسط تلفن ثابت از ایران به عربستان؛ چرا که در این صورت 44 تومان برای کسی که زنگ می زند و 170 تومان برای شخصی که با تلفن همراه او تماس گرفته شده است، هزینه خواهد شد.