آرشیو پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱۰
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

تظاهرات 13 آبان نشان داد مردم ایران به انقلابشان وفادارند!

خبرگزاری روسی ریانووستی از قول رئیس مرکز فناوری های سیاسی روسیه نوشت: خوشحالی ما از ضدیت ایران با آمریکا اشتباه بود زیرا مخالفت ایران با آمریکا برخاسته از مخالفت با قوانین حاکم بین المللی است. وی افزوده است: این مخالفت به علت خاستگاه آن شوروی سابق و روسیه کنونی را هم شامل شده است.

باریس مارنکو با اشاره به اشغال لانه جاسوسی آمریکا گفته است: این ماجرا در سال 1979 نشان داد جمهوری اسلامی طبق قوانین خود بازی می کند نه قواعد جهانی.

وی با اشاره به اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که جاسوس های آمریکا را 444 روز در ایران نگه داشتند، گفت: من آن زمان دانشجوی شرق شناسی بودم. همه واکنش ها و نظرات افراد با تدبیر را به یاد می آورم که هشدار می دادند نباید زیاد از ضدیت با آمریکا در ایران خوشحال شویم اما متاسفانه این نظر در سیلاب سایر نظرات محو شدند.

خبرگزاری روسی همچنین درباره تظاهرات باشکوه روز 13 آبان، از قول الکساندر اومنوف (کارشناس ارشد انستیتو اقتصاد جهانی و روابط بین الملل آکادمی علوم روسیه) نوشت: این تظاهرات را می توان برگزاری برنامه های ضدآمریکایی ارزیابی کرد که برای ایرانیان ارزش تاریخی دارد. این تاکیدی بر انتقال میراث آیت الله خمینی به مقامات کنونی درباره مسئله آمریکاست. شایان ذکر است مقامات شوروی چند سال بعد از ماجرای لانه جاسوسی، آثار انقلاب اسلامی را در افغانستان دیدند، آنجا که به خاطر مقاومت اسلامی مردم افغانستان، در اشغال این کشور زمینگیر شدند و با فضاحت عقب نشستند.