آرشیو پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱۰
ورزشی
۱۳

با حضور دکتر حداد عادل و جمعی از اندیشمندان داخلی و خارجی

جشنواره بین المللی حکمت سینوی در همدان آغاز شد

همدان- خبرنگار کیهان:

با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و جمعی از اندیشمندان و شخصیتهای داخلی و خارجی، جشنواره بین المللی «حکمت سینوی» در همدان آغاز شد.

در آیین گشایش این جشنواره در محل سالن اجتماعات استانداری همدان، دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از شخصیتهای برجسته علمی و دانشمندان فلسفه از ایران و کشورهای اسلامی و نیز مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

این جشنواره از روز سه شنبه با برگزاری «همایش فلسفه اسلامی و چالش های آن در جهان معاصر» در تهران آغاز شد و روز گذشته با مراسم افتتاحیه در همدان ادامه یافت.

طی برگزاری سه روزه جشنواره بین المللی حکمت سینوی در همدان، نشست های علمی با موضوعات حکمت و فلسفه، پزشکی و طب سنتی، سیدجمال الدین اسدآبادی، ابن سینا پژوهی، امروز پنج شنبه در دانشگاه بوعلی همدان در حال برگزاری است که فلاسفه و اندیشمندان و علمای داخلی و کشورهای اسلامی در این نشست ها به ارایه مقالات و مباحث مورد نظر می پردازند.

همچنین جایزه بزرگ علمی بوعلی سینا به مبلغ 100 هزار دلار در مراسم اختتامیه جشنواره در روز جمعه 22 آبان ماه با حضور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور به پنج تن از برگزیدگان جامعه علمی کشور در رشته های فلسفه، پزشکی، حکمت، ابن سینا پژوهی و مفاخر، اهدا می شود.

لازم به ذکر است جایزه فلسفی بنیاد بوعلی سینا در «همایش فلسفه اسلامی و چالش های آن در جهان معاصر» در تهران، به آیت الله جوادی آملی اهدا شد.