آرشیو شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸، شماره ۴۳۶۲
صفحه اول
۱

بیمه ها از پرداخت خسارت بدون کروکی طفره می روند

در حالی که 16 ماه از تصویب قانون بیمه شخص ثالث توسط مجلس شورای اسلامی می گذرد، بعضی مواد آن از جمله ماده 18 هنوز اجرایی نشده است.

براساس ماده 18 قانون اصلاح بیمه شخص ثالث که از تیرماه 87 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، شرکت های بیمه ملزم به پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث تا سقف یک میلیون و 340 هزار تومان با توافق طرفین بدون داشتن کروکی هستند، اما شرکت های بیمه تاکنون که بیش از 16 ماه از تصویب این قانون می گذرد از اجرای آن خودداری کرده اند.

رئیس کل بیمه مرکزی در این خصوص معتقد است: شرکت های بیمه برای اجرای چنین طرحی نیاز به آمادگی لازم برای پرداخت خسارت دارند و نمی توان به سرعت این قانون را اجرا کرد. جواد سهامیان مقدم مدیر عامل بیمه ایران در این رابطه گفت: پرداخت یک میلیون و 340 هزار تومان خسارت حکم قانون است، باید اجرا شود و شرکت های بیمه باید خود را با این موضوع وفق دهند.

وی از آمادگی این شرکت برای ارائه این خدمت به بیمه گذاران خبر داد و افزود: بیمه ایران توانایی پرداخت این مقدار خسارت بدون کروکی را دارد.

به گزارش فارس، صحبت های مدیر عامل بیمه ایران با صحبت های رئیس کل بیمه مرکزی در تضاد است به این دلیل که فرشباف معتقد است که شرکت های بیمه توانایی پرداخت خسارت بدون کروکی را ندارند.

خشنودی مصری ها از محکومیت قاتل الشربینی

در پی صدور حکم حبس ابد برای قاتل مروه الشربینی، زن محجبه مصری که در دادگاه آلمان به شهادت رسید، مردم مصر و محافل رسمی این کشور از صدور این حکم ابراز خشنودی کردند.

به گزارش ایرنا، شماری از روشنفکران و نخبگان مصری صدور این حکم را عادلانه و منطقی دانسته و خواستار نهایی شدن آن از سوی قوه قضائیه آلمان شدند.

دکتر وحید عبدالمجید، مدیر مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی الاهرام صدور این حکم را نشانگر تسلیم نشدن قوه قضائیه آلمان در برابر جریان راستگرای تندرو در این کشور توصیف کرد. محمد حبیب، معاون اول رهبر گروه اخوان المسلمین مصر نیز گفت: صدور این حکم گامی رو به جلو است. شماری از شهروندان مصری نیز از صدور این حکم ابراز خشنودی کرده و خواستار اجرای قاطعانه آن شدند.