آرشیو شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸، شماره ۴۳۶۲
سیاسی
۲

در آئین تجلیل از خادمان قرآن عنوان شد

نظام ولایت فقیه فریاد بلند دعوت بشریت به نظام امامت است

گروه سیاسی رئیس جمهوری رمز ماندگاری مسلمانان، علمای اسلامی و ایرانی را اتصال به حقیقت قرآن و امام دانست و گفت: نظام ولایت فقیه فریاد بلند دعوت بشریت به نظام و امامت است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد عصر پنجشنبه در پانزدهمین و شانزدهمین دوره آئین تجلیل از خادمان قرآن کریم افزود: عظمت نظام جمهوری اسلامی که در ولایت فقیه نهفته است در ارتباط با امام است. رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از قرآن به عنوان قوانین اتصال زمین به آسمان و از امام به عنوان حلقه این وصل نام برد و گفت: امام مظهر اسماء الهی است و اگر می خواهیم خدا را بشناسیم جز از طریق قرآن و جز با شناخت امام امکانپذیر نیست.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: عظمت ماندگاری حقیقت و حقانیت اندیشه علوی و شیعی این است که قران و امام را یک حقیقت می داند. رئیس جمهوری از امام به عنوان دروازه ورود به حقایق عالم یاد کرد و گفت: اگر جز این باشد تفاوتی با دیگران نداریم، صرف اعتقاد نظری به حقیقتی، در عالم مشکلی را حل نمی کند.

رئیس جمهوری در ادامه لااله الاالله را تجسمی از حقایق برشمرد و گفت: روح این مفهوم، امام است. احمدی نژاد از قرآن به عنوان قانون جاری در تمامی عالم نام برد و گفت: همه علوم و حقایق در کتاب مبین وجود دارد.

پیش از سخنرانی رئیس جمهوری، از 49 خادم برگزیده قرآن کریم در پانزدهمین و شانزدهمین دوره تجلیل از این خادمان از جمله آیت الله محمد یزدی تقدیر شد.

دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام محمدی رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی گزارشی از روند فعالیت های قرانی در کشور ارائه کردند.