آرشیو شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸، شماره ۴۳۶۲
داخلی
۵

با شرکت خلبانان پایگاه های مختلف شکاری کشور انجام شد

پایان موفقیت آمیز تمرین هوایی جنگنده های ارتش

گروه سیاسی مرحله پایانی بزرگترین تیراندازی هوا به زمین (گانری) جنگنده های نیروی هوایی ارتش با موفقیت انجام شد.

این مرحله با حضور امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و با شلیک به اهداف از پیش تعیین شده در منطقه عملیاتی دزفول، با موفقیت اجرا شد.

امیر موسوی در پایان این مسابقات با اشاره به انجام مراحل تمرین جنگنده های شرکت کننده در مسابقات و حضور خلبانان جوان و نیز حمل انواع موشک، راکت و بمب های ساخته شده داخل، انجام این رزمایش را نشان دهنده قدرت و اقتدار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرز های کشورمان ارزیابی کرد.

وی با اشاره به رعایت زمانبندی در اجرای تیراندازی ها و انتقال تجارب خلبانان قدیمی به جوانان، افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با داشتن کارکنان جوان و متعهد و نیز بهره گیری از تجارب ارزشمند دفاع مقدس، قدرتمندتر از گذشته برای دفاع از آرمان های مقدس انقلاب اسلامی آماده است. جانشین فرمانده کل ارتش همچنین برقراری امنیت و آرامش در نقاط مختلف کشور و پیام صلح و دوستی برای کشور های منطقه را از دیگر دستاوردهای این رزمایش عنوان کرد.

سرتیپ دوم امیر نادر یعقوبی فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی نیز در این باره بیان داشت: نیروهای شرکت کننده در تمرین تیراندازی هوا به زمین جنگنده های نیروی هوایی ارتش در دزفول از توان رزمی و آمادگی بالایی برخوردار بودند.

وی افزود: در این تمرین خلبانان پایگاه های مختلف شکاری کشور حضور داشتند و با استفاده از هواپیماهای اف5-و اف4 و آذرخش به اهداف از پیش تعیین شده شلیک کردند.

وی گفت: این تمرین تیراندازی هوا به زمین با موفقیت کامل و دستیابی به تمامی اهداف به خوبی توسط خلبانان جوان و متعهد نیروی هوایی ارتش اجرا شد که حاصل دو ماه تلاش پرسنل پایگاه برای تدارک و اجرای چنین برنامه رزمی بوده است. سرتیپ دوم یعقوبی خاطرنشان کرد: این تمرین هوایی هر ساله در یکی از پایگاه های هوایی کشور انجام می شود که آبان ماه امسال این پایگاه به مدت یک هفته میزبان تمرین هوایی مزبور بود که با موفقیت به مرحله اجرا درآمد.