آرشیو شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸، شماره ۴۳۶۲
توسعه
۸
انرژی

امکان افزایش تولید گاز تا سال 90 وجود ندارد

معاون وزیر نفت با بیان این که تا 3 سال آینده ظرفیت تولید گاز ایران قابل افزایش نیست، گفت: هم اکنون برخی از میادین گازی به نیمه دوم عمر خود رسیده اند که این موضوع منجر به افت فشار و کاهش تولید گاز خواهد شد. جواد اوجی در همایش یک روزه مدیران عامل شرکتهای گاز استانی سراسر کشور با بیان این که گاز طبیعی پیشران توسعه صنعت نفت کشور است، اظهار کرد: از این رو باید گاز را به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر ببریم که این موضوع نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه کشور خواهد داشت. وی با تاکید بر این که در حال حاضر میزان مصرف گاز در ایران 4 برابر استانداردهای جهانی است، بیان کرد: تداوم این رشد مصرف می تواند در سالهای آینده کشور را با چالشهای جدی مواجه کند.

ایران هفتمین صادرکننده نفت به اروپا

ایران با تامین 2/4 درصد نفت خام وارداتی اتحادیه اروپا در هفت ماه نخست 2009 به عنوان هفتمین صادرکننده نفت خام به این منطقه شناخته شد. ایران جزو 10 کشور نخست تامین کننده نفت خام وارداتی غرب در هفت ماه نخست سال جاری میلادی قرار داشته است. ارزش کل صادرات نفت خام ایران به این اتحادیه در هفت ماه نخست 2009، 642/3 میلیارد یورو اعلام شده است که این رقم معادل 2/4 درصد نفت خام وارداتی اروپا در این مدت بوده است.

اجرای 2700 پروژه با اعتبارات وزارت نفت

مجری طرح های عمرانی وزارت نفت اعلام کرد: دو هزار و 731 پروژه از مصوبات سفرهای استانی دولت با استفاده از اعتبارات وزارت نفت اجرا می شود. حسین شهاب الدین افزود: این پروژه ها در 697 شهر کشور و با هشت هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود. وی با اشاره به حجم اعتبارات و شمار پروژه ها اظهار داشت: اجرای این مصوبات باید دارای نظم مناسبی در پیشرفت فیزیکی باشد. وی با اشاره به این که این طرح ها تعهدات دولت است، افزود: مردم منتظر دیدن نتیجه نهایی قول ها و وعده های ریاست جمهوری در استان ها هستند و مدیران باید در اجرای این طرح ها زمان اجرا و کیفیت طرح ها را مدنظر داشته، در مهلت مقرر به اتمام برسانند