آرشیو شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸، شماره ۴۳۶۲
I.C.T
۱۳
وب

روتر با قابلیت به اشتراک گذاری چاپگر

به تازگی روتر بی سیمی با نام RT-N13U تولید و در بازارهای جهانی عرضه شده است. این دستگاه که از جمله ابداعات اسوس است می تواند با امکانات بی سیم خود، قابلیت های متفاوتی را برای کاربران فراهم آورد.

از جمله این امکانات می توان به EZ UI اشاره کرد که به کاربران این امکان را می دهد تا اتصال، تنظیم و مدیریت چاپگر و اسکنر را به راحتی و به صورت بی سیم انجام دهند. قابلیت

EZ All – in – One Printer به چندین کاربر این امکان را می دهد تا چاپگرها و اسکنرهای موجود در شبکه را بدون نیاز به یک سرور اختصاصی به اشتراک گذارند. این امر با امکان کنترل چندین درخواست استفاده از چاپگر به صورت همزمان موجب افزایش کارایی در ادارات می گردد. علاوه بر این می توان از این طریق عمل اسکن کردن را از طریق نصب خودکار درایورها بر روی چاپگر انجام داد. بدین ترتیب دیگر نیازی به نصب برنامه های اضافی و احیانا بارگذاری بیشتر بر روی سیستم نخواهد بود. به منظور راحتی بیشتر کاربران، این امکان روتر جدید اسوس قادر است تا تمامی مارک های عمده چاپگرهای موجود در بازار را شناسایی و پشتیبانی نماید.

همچنین ASUS RT – N13U برای راحتی بیشتر کاربران حرفه ای، از امکان EZ switch نیز سود می برد که با داشتن سه حالت پیش فرض می تواند نیازهای لازم جهت برپایی شبکه های کامپیوتری را تامین کند. برای نمونه اگر کاربری بخواهد یک شبکه ADSL در خانه خود برپا کند، می تواند امکان EZ switch را تنها بر روی حالت روتر تنظیم نماید و یا برای برخورداری از قابلیت اتصال بی سیم، می توان آن را بر روی حالت repeater قرار دهد. در آخر، اگر کاربر روتر دیگری نیز در خانه داشته باشد، با قرار دادن آنها در حالت AP می تواند کل شبکه را به اشتراک گذارد.

این محصول جدید همچنین می تواند امکان انجام اشکال یابی و به اشتراک گذاری فایل های مالتی مدیا را انجام داده و پهنای باند موجود را با توجه به ترجیحات کاربر، اولویت بندی نماید.از دیگر قابلیت های بی سیم این محصول می توان به پشتیبانی از امکان دانلود از نوع 7/24 حتی در مواقعی که PC خاموش است اشاره کرد.