آرشیو شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸، شماره ۴۳۶۲
حوادث
۲۲

فرمانده ناجا خبر داد

راه اندازی پلیس اینترنت

گروه حوادث - فرمانده نیروی انتظامی کشور از فعالیت پلیس فضای اطلاعات به منظور مقابله با جرائم اینترنتی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار اسماعیل احمدی مقدم با اعلام این خبر و با اشاره به فراهم شدن ساز و کارهای لازم برای راه اندازی پلیس فضای اطلاعات تصریح کرد: با توجه به وقوع جرائم در فضا های اینترنتی، نیروی انتظامی باید قابلیت های خود را برای مقابله با جرائم مزبور افزایش دهد چراکه این فضاها نیز نیاز به امنیت دارند. احمدی مقدم با بیان این که نیروی انتظامی باید با اتکا به اقدامات اجتماعی، افزایش آگاهی مردم و مشارکت های اجتماعی را تقویت کند، افزود: نظارت مردم بر فعالیت های نیروی انتظامی، استفاده از فناوری های جدید و تقویت و اشراف اطلاعاتی باید به اجرای بهتر قوانین و تمکین مردم در حوزه قانونگرایی بینجامد. وی ادامه داد: نیروی انتظامی در برنامه چهارم گام های بلندی در این زمینه برداشته است که در برنامه پنجم نیز به سرعت انجام خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه خاطرنشان ساخت: نیروی انتظامی در 20 سال گذشته افزایش کمی قابل توجهی نداشته، در حالی که کشور در همه شاخص ها بین 5/1 تا 3 برابر توسعه داشته است که این امر موجب افزایش نیازهای امنیتی شده است. احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش میزان تصادف با آموزش های ارائه شده اظهار داشت: امروز اغلب تصادفات و تخلفات رانندگی مربوط به خودروهای فرسوده است، چراکه ماشین های گران قیمت و با عمر کمتر از 5 سال با حجم بیش از 60 درصد تنها 10 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده اند و خودروهای فرسوده عامل بیش از 50 درصد تصادفات هستند. وی خروج خودروهای فرسوده و بهبود حمل و نقل عمومی را از راهکارهای موثر در کاهش میزان تصادفات دانست و افزود: متاسفانه نرخ جریمه، بازدارندگی موثر در جلوگیری از تخلفات را ندارد که می طلبد با فرهنگ سازی میزان تخلفات را کاهش داد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش موثر ترمز، کمربند و بدنه خوب و قوی در کاهش میزان تلفات جاده ای بیان داشت: ما از عملکرد شرکت های خودروساز در این زمینه راضی نیستیم، اما این شرکت ها در چند سال اخیر زیر فشار قانون و پلیس اقدامات موثری انجام داد ه اند که هنوز کافی نیست.