آرشیو شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸، شماره ۴۳۶۲
صفحه آخر
۲۴

استقبال از نمایش فیلم های کوتاه در سینما فلسطین

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران وارد چهارمین روز برگزاری خود در تهران و 12 شهر کشور شد.

به گزارش «ایران»، در روزهای چهارشنبه تا جمعه (دیروز) مجموعا 276 فیلم در سه سالن سینما فلسطین به روی پرده رفته و در خانه هنرمندان نیز طی روزها پنجشنبه و جمعه 44 فیلم به روی پرده رفت. یکی از ویژگی های جشنواره امسال استقبال گسترده سینماگران جوان و علاقه مندان برای حضور در سالن های نمایش فیلم بوده است.

بنابراین گزارش، روز پنجشنبه در سالن شماره 3 سینما فلسطین جلسه نقد و بررسی فیلم های بخش مسابقه با همکاری انجمن فیلم کوتاه ایران برگزار شد و نشست با اساتید و هنرمندان نیز با موضوع «استانداردسازی فیلم کوتاه برای عرصه های فرهنگی و اقتصادی» در همین سالن برگزار شد. روز جمعه (دیروز) هم جلسات نقد و بررسی در سالن سینما 3 فلسطین برگزار شد و نشست بعدی با عنوان «بررسی ظرفیت های فیلم کوتاه در جهان امروز» با همکاری انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی برپا شد.

بر اساس این گزارش، از خبرهای داغ شب پنجشنبه حضور جواد شمقدری معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در جمع علاقه مندان در سینما فلسطین حاضر شد. او در این حضور گفت و گوهایی با رسانه ها نیز داشت و گفت: در تهران سالن های کوچکی داریم که می توان بر روی آنها سرمایه گذاری کرد و آنها را به نمایش فیلم کوتاه اختصاص داد، اما این مسئله به برنامه ریزی و حمایت بخش دولتی نیاز دارد. شمقدری افزود: نکته بسیار مهمی که در این میان وجود دارد آن است که ما در طول این سال ها تجربه اکران فیلم های کوتاه در سینما را نداشته ایم و اکنون باید ببینیم که آیا پس از اکران این فیلم ها در سینما مخاطبان به سینماها می روند و این جلسات به شکل یک پاتوق فرهنگی در می آید یا خیر؟! معاون سینمایی وزارت ارشاد گفت: برآورد ما این است که این استقبال صورت می گیرد، علاوه بر این خود بنده فکر می کنم که سالن هایی مانند سالن «سینماتوگراف» باغ فردوس برای اکران این فیلم ها مناسب باشد. وی از جلسه ای که سجادپور مدیرکل نظارت و ارزشیابی داشته، سخن گفت و افزود: ایشان هم بسیار به این موضوع علاقه مند بودند و در این راستا اعلام آمادگی کردند که حال امیدواریم با توجه به تمام این موارد بتوانیم برای فیلم های کوتاه برنامه ویژه ای در نظر بگیریم.