آرشیو شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸، شماره ۴۳۶۲
بین الملل
۲۳

جلسه کاخ سفید برای افغانستان بدون نتیجه ماند

گروه بین الملل باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، پیش از شروع تور آسیایی خود، پس از چند نشست طولانی با سران کمیته امنیت ملی امریکا، چهار گزینه پیشنهادی این کمیته برای اداره جنگ افغانستان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، رابرت گیتس رئیس پنتاگون گفت: اوباما در دیدار با مقامهای ارشد نظامی، سیاسی و امنیتی خواستار تغییراتی اساسی در چهار گزینه ای شد که در گزارش مک کریستال پیشنهاد شده و به ویژه بر روشن شدن تعداد ضروری این نیروها و جدول زمانی اعزام آنها تاکید ورزیده است.

گیتس گفت که در گفت و گوهای اخیر اوباما با سران نظامی و اطلاعاتی موضوع محوری گفت و گو ها این بوده است که چگونه می شود ضمن نشان دادن این که امریکا در عزم خود برای سرکوبی شورشیان و باز سازی افغانستان راسخ است به افغان ها هم یادآوری شود که مشارکت امریکا یک مشارکت ابدی نیست و مشخص شود که چه زمانی و به چه شکلی مسئولیت به دولت افغانستان محول خواهد شد.

خبر دیگری حاکی است یک حمله انتحاری صبح دیروز در نزدیکی یک پایگاه نظامی امریکا در کابل به وقوع پیوست و انفجار ناشی از این حمله پایتخت افغانستان را تکان داد.یک سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: «این حمله انتحاری در نزدیکی پایگاه کمپ فینیکس صورت گرفت.»