آرشیو پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۸، شماره ۶۸۵۶
شهرستان ها
۱۴

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران:رشد27 درصدی مصرف خانگی گاز نگران کننده است

خرم آباد-خبرنگاررسالت:

مراسم تودیع ومعارفه مدیران عامل شرکت گاز لرستان برگزار شد.در این جلسه مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در سخنانی اظهار داشت: ایران از نظر مصرف سومین، از جهت منابع دومین و از لحاظ صادرات گاز دوازدهمین کشور دنیا به حساب می آید.

مهندس کشکولی با اشاره به رشد مصرف گاز در کشور گفت: تا چند سال آینده امکان افزایش تولید نداریم هر چند اقدامات گسترده ای صورت گرفته ولی مصرف بسیار بالاست.وی عنوان کرد: برای احداث یک فاز جدید3 میلیارد دلار نیاز است و سه سال نیز جهت افتتاح آن زمان صرف می شود.کشکولی با تاکید برمدیریت مصرف در کشور بیان داشت: تامین گاز یکی از دغدغه های ما بوده در بخش خانگی در ماه های گرم میزان مصرف بین70 تا80 میلیون متر مکعب بوده و این در حالی است که رقم فوق در زمستان به430 میلیون متر مکعب می رسد.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز کشور تصریح کرد: اگر تنها10 درصد صرفه جویی صورت گیرد می توانیم دو فاز تولیدی جدید احداث کنیم.

مهندس کشکولی با بیان اینکه57 میلیون نفر در کشوراز نعمت گاز بهره مند هستند یادآور شد: در حال حاضر11/5 میلیون مشترک داریم در سالجاری260 هزار انشعاب و480 هزار مشترک جدید داشته ایم.مهندس کشکولی ادامه داد: در زمستان80 درصد مصرف گاز، خانگی است و در هفت ماهه امسال نیز مصرف خانگی گاز کشور27 درصد رشد داشته که این نگران کننده است.او خاطر نشان کرد: در حال حاضر به770 شهر و8 هزار روستا گازرسانی شده است.

کشکولی با بیان اینکه200 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کشور داریم به صنعت گاز لرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر14 شهر و12 روستای لرستان دارای گاز بوده و4 شهر دیگر نیز بزودی از این نعمت بهره مند خواهند شد.

در این مراسم از زحمات مهندس پزشکی تقدیر و مهندس گودرزی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت گاز لرستان معرفی شد.