آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۱۷
فرهنگ و هنر
۱۶

برگزاری جشن جهانی نوروز در تهران

گروه فرهنگ و هنر: جشن جهانی نوروز اسفند ماه سال جاری همزمان با نمایش منشور کوروش در تهران برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در حاشیه این جشن که با حضور سفرا و مسوولان گردشگری کشورهای عضو اکو و 7کشور دخیل در پرونده ثبت جهانی نوروز برگزار می شود، نمایشگاهی از اقوام ایرانی و آیین نوروز 30 استان کشور برپا خواهد شد که در آن ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و آیین های سنتی استان ها به نمایش درخواهد آمد.

مهمانان خارجی حاضر در این مراسم در تور پیش بینی شده یکی از استان های کشور شرکت خواهند کرد و علاوه بر آن نمایش دستاوردهای بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در حاشیه این مراسم خواهد بود. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برپایی جشن جهانی نوروز را اقدامی برای رساندن پیام صلح و دوستی ایرانیان به سراسر دنیا دانست و از تهیه نشان نوروز به عنوان نشان ملی برای اهدا به کشورهای صاحب پرونده نوروز از سوی ایران خبر داد.

سیدرضا موسوی گفت: در حال حاضر چند کمیته اجرایی از جمله کمیته های بین الملل و تشریفات، اطلاع رسانی و ستاد خبری، هماهنگی و نمایشگاه، علمی و پشتیبانی مالی از سوی معاونت گردشگری سازمان به منظور پیشبرد برنامه های اجرایی این جشن تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم با برگزاری این جشن در سطحی شایسته رخدادی مهم در راستای حفاظت و پاسداشت از سنت دیرینه ایرانیان برسانیم. جشن جهانی نوروز هشتم تا دوازدهم اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.