آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۱۷
رسانه
۳

عملکرد صدا و سیما در حج تمتع

گروه رسانه: مدیرکل فرهنگی سازمان صدا و سیما تاکید کرد رسانه های غربی از قبیل شبکه های سی. ان. ان و بی. بی. سی، با شگردهای خاص رسانه ای خود همایش عظیم سالانه مسلمین را با سیاه نمایی به تصویر می کشند.

حسن گروسی خاطرنشان کرد، در دور اول ریاست مهندس ضرغامی در صدا و سیما، نوع نگرش سازمان به مقوله حج و زیارت تغییر کرده است که در این باره می توان به افزایش حجم تولیدات برنامه های حج به میزان هزار درصد نسبت به قبل از آن اشاره کرد. وی با ارائه گزارشی از میزان عملکرد گروه صداو سیما در حج تمتع امسال افزود: در مدینه قبل تعداد 365 مورد گزارش رادیویی به مدت 4350 دقیقه برای شبکه های ملی، استانی و فراملی، 53 مورد گزارش تصویری خبری و برون مرزی برای واحد مرکزی خبر، شبکه خبر، پرس تی وی، العالم و الکوثر، 200 مورد اخبار مکتوب و 30 برنامه تولیدی برای پخش از شبکه های سیما و جام جم ارسال و در ساعات پربیننده پخش شده است.

مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک افزود، برنامه به «شوق کعبه» به طور منظم و روزانه از سه کانال جام جم (اروپا، آمریکا و استرالیا) در حال پخش است و برنامه های مستند حج نمای نزدیک، سوغات، کاروان وصل، راز ماندگار، دیدار، سفر، از سرزمین وحی، رنگ در اسلام، حج هنرمندان، حج و ولایت، حج و انتظار، غربت، مثل فرشته و از بهشت توسط گروه مستندسازان در حال تولید است که انشاءالله پس از تدوین و صداگذاری از شبکه ها پخش خواهد شد.

وی اعلام کرد با هماهنگی های صورت گرفته خبرها و گزارش های مرتبط به حج تمتع امسال عمدتا به طور ویژه در بخش های خبری ساعت 14 و 21 و سایر بخش های پربیننده خبری پخش می شود.