آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۱۷
جامعه
۱۷

حاجی بابایی:آموزش و پرورش به تحول اساسی نیاز دارد

گروه جامعه: وزیر جدید آموزش و پرورش روز گذشته در مراسم معارفه خود با اشاره به بیم و امیدها در حوزه نظام تعلیم و تربیت، برنامه های خود برای رفع دغدغه ها در بزرگترین وزارتخانه کشور را برشمرد.

حمیدرضا حاجی بابایی اعاده مرجعیت اجتماعی معلمان، زدودن حاشیه ها از آموزش و پرورش و اجرای طرح ساماندهی نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و ضمن آن از خدمات وزیر و سرپرست سابق این وزارتخانه قدردانی کرد.وی گفت: آموزش و پرورش را با عشق انتخاب کردم و برایم مهم نبود که وقتی در این مسوولیت قرار می گیرم با چه چالش هایی روبه رو می شوم. لذا، دوست دارم آبروی کسب شده ام را در مجلس در آموزش و پرورش هزینه کنم و به آموزش و پرورش نیامده ام که در یک سایه امن قرار گیرم.

وزیر جدید آموزش و پرورش با اذعان به این که آموزش و پرورش نیاز به یک تحول اساسی هم در سیاست های کلی و هم در محورهای اجرایی دارد، اظهار کرد: سیاست های کلی تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط رهبر معظم انقلاب در قالب برنامه پنجم توسعه و بر اساس سه محور دانش، مهارت و تربیت اعلام شد که برنامه های اصلی اینجانب در وزارت آموزش و پرورش نیز براساس همین سه محور تدوین شده است. وی افزود: برای تحقق این اهداف ما در آموزش و پرورش نیازمند یک نقشه راه هستیم که تدوین فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، سند برنامه درسی ملی و سند ملی آموزش و پرورش از گام های اساسی است که در این زمینه برداشته شده و باید نهایی و مصوب شود.