آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۱۷
سیاسی
۲

تاکید ایران و ترکمنستان بر گسترش همکاری های دوجانبه در دیدار روسای مجالس 2 کشور مطرح شد

گروه سیاسی: روسای مجالس ایران و ترکمنستان در دیداری مشترک در تهران برگسترش همکاری ها و تقویت مراودات و پیوندهای دوستانه فی مابین تاکید کردند.

به گزارش فارس، خانم نوربردیوا آقجا تاجیونا، رئیس مجلس ترکمنستان در راس یک هیات بلند پایه پارلمانی دیروز (شنبه) وارد تهران شد و با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در این دیدار روابط 2 کشور را بسیار خوب، دوستانه و مبتنی بر پیوندهای دیرینه فرهنگی دانست و افزود: مجالس 2 کشور پشتوانه مهمی برای گسترش مناسبات دوستانه فی ما بین در تمام زمینه ها به شمار می روند و می توانند همکاری فعالی برای اجرای پروژه مهم اقتصادی، صنعتی و سیاسی داشته باشند.

وی همچنین از مرز طولانی آبی و زمینی 2 کشور به عنوان ظرفیتی مهم برای تعمیق همکاری های اقتصادی فی ما بین یاد کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار، آمادگی کشورمان جهت همکاری در بخش گاز با ترکمنستان با توجه به بازارهای اروپایی و همچنین دسترسی این کشور به آب گرم خلیج فارس از طریق خطوط راه آهن را مورد تاکید قرار داد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان شرایط منطقه و اوضاع افغانستان و عراق از مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت در منطقه به عنوان موضوعات مهم همکاری منطقه ای 2 کشور یاد کرد و افزود: گفتگو و همکاری مجالس دو کشور می تواند نقش مهمی در تقویت و تحکیم همکاری های منطقه ای مشترک داشته باشد.