آرشیو دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۱۱۰
حوادث
۱۱

دزدی در خطوط اتوبوس های تندرو

گروه حوادث: یک زن سابقه دار در اتوبوس های تندرو سر مسافران را گرم و اموال آنها را سرقت می کرد.

به گزارش خبرنگار ما به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از مسافران اتوبوس های تندرو گروهی از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی موظف شدند با تحقیق در این باره عامل این دزدی ها را به دام بیندازند. بررسی های اولیه نشان داد بیشتر مالباختگان زن هستند. بنابراین فرضیه زن بودن سارق مطرح شد و افسران آگاهی به بررسی سوابق زنان سابقه دار در بانک اطلاعاتی مجرمان پرداختند.

از سوی دیگر گروهی از ماموران نیز مراقبت های نامحسوس از ایستگاه های بی آرتی را در دستور کار قرار دادند. پس از استخراج و جمع بندی اطلاعات، انگشت اتهام به سوی زنی 38ساله به نام مریم نشانه گرفته شد. هنگامی که این زن تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت، رفت و آمدهای وی به اتوبوس های شرکت واحد به ویژه اتوبوس های بی آرتی محرز شد. بنابراین مالباختگان شناسایی شدند و تصویر مریم را دیدند. آنها وی را به عنوان شخصی که روز حادثه سوار اتوبوس بود شناسایی کردند و گفتند: «مریم داخل اتوبوس در کنار ما ایستاده بود و با ما صحبت و از شلوغی اتوبوس ها گلایه می کرد.» با توجه به این اظهارات، دستگیری مریم در دستور کار قرار گرفت. سرانجام چند روز قبل هنگامی که متهم در ایستگاه اتوبوس میدان انقلاب قصد داشت کیف یکی از مسافران را سرقت کند توسط ماموران دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: مریم از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی است که پیش از این نیز در سال های 83 و 87 به اتهام جیب بری دستگیر و زندانی شده بود. بنا به گفته سرهنگ قزلباش تاکنون بیش از 10 نفر از مالباختگان شناسایی شده اند و ارزش تقریبی اموال مسروقه حدود دو میلیون تومان است. معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران همچنین از صدور مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهم از سوی بازپرس شعبه 11 دادسرای ناحیه 6 تهران خبر داد و گفت: از تمام شهروندان و مالباختگانی که طی ماه های اخیر اموال شان در اتوبوس های بی آرتی سرقت شده است دعوت می شود برای شناسایی متهم و تشکیل پرونده به شعبه 11 دادسرای ناحیه 6 یا اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.