آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۷۳
سیاسی
۲
گزیده اخبار

فشار امریکا و اسرائیل مانع تحویل s-300 است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تاخیر روس ها در تحویل سامانه دفاعی موشکی s-300 به دلیل فشار امریکا و اسرائیل صورت می گیرد وگرنه خود روس ها مشکلی ندارند.

سردار سرلشگر محمدعلی جعفری در حاشیه همایش ملی شکوه هجرت درباره علت اصلی تاخیر روس ها در تحویل سامانه دفاعی موشکی s-300 اظهار داشت: همانطور که تحریم نظامی امریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد بر روس ها نیز این فشار وارد می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی پیگیری اقدامات تروریستی جنوب شرق کشور گفت: اقداماتی که درخصوص پیگیری حوادث جنوب شرق کشور باید انجام می شد، انجام شده و هم اکنون بحث دسترسی به اعضای گروهک تروریستی در حال پیگیری است.

برگزاری نماز عید سعید قربان در دانشگاه تهران

نماز جماعت عید سعید قربان هفتم آذرماه به امامت آیت الله سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران اقامه خواهد شد.

این مراسم از ساعت هشت صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و همخوانی آغاز می شود.

نماز جمعه این هفته تهران نیز به امامت آیت الله امامی کاشانی برگزار خواهد شد. سردار محمدرضا نقدی، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز پیش از خطبه ها سخنرانی خواهند داشت.

مراحل فنی نیروگاه بوشهر بزودی به اتمام خواهد رسید

سفیر روسیه در ایران با اشاره به جایگاه تهران در سیاست خارجی مسکو، توسعه و تعمیق بیش از پیش همکاریهای دوجانبه را خواستار شد و برگزاری اجلاس قریب الوقوع کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور را در تهران فرصت مغتنمی برای گسترش هرچه بیشتر روابط برشمرد.

سادوفنیکوف در دیدار با معاون خاورمیانه و مشترک المنافع وزیر امور خارجه کشورمان بر اراده روسیه به منظور اجرای تعهدات دوجانبه تاکید و تصریح کرد بزودی مراحل فنی نیروگاه بوشهر به اتمام خواهد رسید.

سفیر روسیه در ایران با اشاره به حساسیت تحولات منطقه ای، بر ضرورت رایزنی و همکاری ایران و روسیه دراین خصوص تاکید کرد. سفیر روسیه در ادامه گفت: هیچ تغییری در سیاستهای مسکو در قبال تهران ایجاد نشده است.