آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۷۳
حوادث
۲۶

2 بار اعدام؛ مجازات نوه جنایتکار

گروه حوادث- نوه جنایتکار که به خاطر تهیه مواد مخدر پدر بزرگ و مادربزرگش را در خانه ویلایی شان به قتل رسانده بود، با حکم 5 قاضی دادگاه کیفری استان تهران به 2 بار قصاص، 10 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

در این جنایت که عصر شنبه 23 آذر 87 در خیابان نیروی هوایی- شرق تهران- رخ داد، «ابراهیم»- 72 ساله- و همسرش «جمیله»- 70 ساله- از سوی یک قاتل آشنا با ضربه های کارد به قتل رسیدند. پسر قربانیان نیز پس از کشف اجساد، در تحقیقات به ماموران کلانتری 128 تهران نو گفت: من و دیگر اعضای خانواده از دو روز قبل هیچ اطلاعی از پدر و مادر پیرمان نداشته و تماس هایمان بی پاسخ بود. سرانجام وقتی با دلشوره به خانه آنها آمدم، در کمال ناباوری با پیکرهای بی جانشان روبه رو شدم که به شکل هولناکی کشته شده بودند.در حالی که بازپرس جنایی در محل جنایت مشغول تحقیق از فرزندان و نوه قربانیان بود، ناگهان یکی از نوه ها ناپدید شد.

بنابراین بلافاصله وی با دستور قضایی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت. «حمید» - 27 ساله- که ادعا می کرد با اطلاع از خبر کشته شدن پدر و مادر بزرگش، دچار ناراحتی روحی شده، ابتدا از پاسخگویی به سوالات خودداری کرد اما کارآگاهان وقتی با آثار خراشیدگی روی دست و صورتش روبه رو شدند، به تحقیقات فنی- پلیسی از او و نامزدش ادامه دادند تا این که دختر جوان سرنخ های مهمی به تیم جنایی داد و گفت: یک روز قبل از کشف اجساد پدر و مادر بزرگ نامزدم، جشن تولدم بود.

حمید آن روز وقتی به دیدنم آمد، چند قطعه طلاو مقدار زیادی پول داشت که برایم تعجب برانگیز بود!بدین ترتیب بار دیگر بازجویی از متهم آغاز شد و او این بار ضمن اعتراف به قتل گفت: صبح جمعه به خانه پدر و مادربزرگم رفتم تا برای خرید ماده مخدر «شیشه» از آنها پول بگیرم اما متاسفانه جواب منفی شنیدم. بنابراین با عصبانیت کارد آشپزخانه را برداشته و هر دو را به قتل رساندم.در جلسه محاکمه نوه جنایتکار که در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدسلطان همتیار برگزار شد، برای عامل جنایت قصاص خواستند.بدین ترتیب پس از دریافت آخرین دفاعیات، 5 قاضی پرونده به اتفاق آرا متهم را به دو بار قصاص نفس- اعدام-، 10 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.