آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
نگاه سوم
۳۰
تئاتر

«روز حسین» رحمانیان برای محرم

نگاه سوم - «روز حسین» عنوان تازه ترین اثر نمایشی محمد رحمانیان است که با بازی ترانه علیدوستی، مهتاب نصیر پور، علی عمرانی، اشکان خطیبی و... و اشعاری از عبد الجبار کاکایی برای اجرا در ایام محرم آماده می شود.

تئاتر«روز حسین» این روز ها در تالار وحدت تهران مراحل تمرین خود را پشت سر می گذارد تا برای اجرا در ایام محرم آماده شود. این نمایش که بر اساس متنی از خود رحمانیان روی صحنه می رود داستان معلمی است به نام امیر حسین همایون(با بازی علی عمرانی) که سوم خرداد ماه سال 86 هنگام تماشای مراسمی درباره آزاد سازی خرمشهر از حال می رود و 10 روز بعد در بیمارستان خاتم الانبیاء به هوش می آید، اما دیگر سخنی نمی گوید. او پس از 13 ماه که لب به سخن گشوده، این جمله را بر زبان آورده: «نصر من الله و فتح قریب» و حالا...

رحمانیان در نمایش «روز حسین» این داستان معاصر را که اتفاقات آن در تابستان و پاییز سال 87 در تهران رخ می دهد، با دو داستان دیگر که از سال 25 تا 61 هجری در مدینه و کربلااتفاق می افتد پیوند زده است. در تولید این تئاتر حبیب رضایی به عنوان مشاور کارگردان با رحمانیان همکاری دارد و بازیگرانی چون اشکان خطیبی، ترانه علیدوستی، علی عمرانی، افشین هاشمی و مهتاب نصیرپورایفای نقش می کنند. اجرای تازه ترین اثر نمایشی محمد رحمانیان همزمان با شروع ماه محرم آغاز می شود. این تئاتر که محصول موسسه فرهنگی، هنری سیمای مهر است در سالن شماره دو تماشاخصنه ایرانشهر روی صحنه می رود.