آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
بازار دیجیتال
۲۶

کنترل بازی رایانه ای سه بعدی فشردنی ساخته شد

گروهی از محققان دستگاه واردسازی اطلاعاتی را طراحی کرده اند که شبیه موس و قابل فشردن بوده و برای کاربران امکان کنترل سه بعدی را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته مدیر توسعه محصول مصرف کننده Cambridge Consultants که مجوز این نوآوری را به سازندگان می دهد، این دستگاه Suma نام دارد که مخفف ساتسوما یا میوه چینی است.

مدل های متعددی از Suma طراحی شده که قرار است ماه ژانویه در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرف کننده در لاس وگاس به نمایش درآیند، اما به دلیل در جریان بودن روند ثبت امتیاز انحصاری Suma، جزئیات بیشتری درباره این دستگاه منتشر نشده است.

در داخل بدنه نرم Suma محرک های سبکی در اطراف یک حسگر اصلی قرار دارند و با فشرده شدن دستگاه، این محرک ها فشار و تغییرات حرکت را تشخیص می دهند و علائم دریافت شده توسط نرم افزار داخل Suma پردازش شده و سپس به برنامه نرم افزاری ارسال می شوند که می تواند موجب کار کردن دستگاه شود.

به گفته طراحان این دستگاه، فرق Suma و کنترل های دستگاه بازی Wii نینتندو به عنوان مثال در این است که کنترل کنسول نینتندو به کاربران اجازه می دهد اشیا را جابه جا کنند، اما شکل آنها را نمی توانند تغییر دهند و دستکاری کنند؛ از این رو Suma می تواند مجموعه جدیدی از کاربردها را ایجاد کند. این دستگاه کاربرد مناسبی برای بازی و برنامه های سه بعدی خواهد داشت.