آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
خبر
۲

کلینتون: ایران در یافتن مامور سابق اف.بی آی کمک کند

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا از ایران خواست تا در پیدا کردن مامور سابق اف.بی آی که ادعا می شود در ایران ناپدید شده است، به این کشور کمک کند.

به گزارش ایسنا، کلینتون در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا در جمع آوری هرگونه اطلاعات درباره مکان رابرت لوینسون برای بازگرداندن سریع وی به خانواده اش در آمریکا کمک کند. وی گفت: به درخواست دعوت از ایران برای پایبندی به تعهداتش جهت ارائه جزئیات کامل تحقیقات این مساله به خانواده لوینسون و سفارت سوئیس در تهران به عنوان دفتر حافظ منافع آمریکا ادامه می دهیم. به گزارش خبرگزاری کویت، کلینتون ادامه داد: مساله لوینسون برای آمریکا به عنوان یک اولویت باقی است همانطور که مساله سایر شهروندان آمریکایی برای دولت این کشور به عنوان یک اولویت است. وی افزود: فرزندان لوینسون بیش از هزار روز است که از محل استقرار پدرشان بی اطلاع هستند و حتی همسر لوینسون در دسامبر 2007 برای استعلام درباره ناپدید شدن همسرش به ایران سفر کرد. در آنجا مسوولان ایرانی قول دادند که به تبادل اطلاعات درباره تحقیقاتشان بپردازند که این وعده هنوز عملی نشده است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنج شنبه با خانواده لوینسون ملاقات کرده و به آنها اطمینان داده است که این مساله همچنان برای آمریکا یک اولویت محسوب می شود.