آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
استان ها
۲۴

آغاز مراحل اجرایی خط دوم متروی تبریز

علی نیک رفتار

دنیای اقتصاد- تبریز – با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور و جمعی از مسوولان کشوری و استانی مراحل اجرایی خط دوم قطار شهری تبریز آغاز شد.

معاون وزیر کشور در مراسم آغاز مراحل ساخت خط دوم متروی تبریز طی سخنانی با تاکید بر اهمیت طرح های قطار شهری کشور و نقش آن در تسهیل و تسریع جابه جایی مسافر و کاهش ترافیک درون شهری به ویژه در کلانشهرها، از عزم جدی دولت برای حمایت از طرح های ساخت مترو خبر داد.

علیرضا نوین، شهردار تبریز نیز در این مراسم با اعلام اینکه اجرای سریع مترو در شهر تبریز نیازمند حمایت بیشتر دولت است، خواستار پیش بینی بودجه ای مستقل از سوی دولت برای خط دوم مترو تبریز و افزایش سهم تخصیصی دولت برای اعتبارات قطار شهری در این شهر شد.

وی با ابراز خرسندی از سفر هیات دولت و رییس جمهور به تبریز از مسوولان وزارت کشور خواست نسبت به تخصیص اعتبارات و ردیف بودجه ای ویژه از صندوق ذخیره ارزی برای مترو تبریز اقدام جدی و اساسی صورت گیرد.

بهرام عبابافی، مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به ویژگی های خط دوم مترو تبریز و روند مطالعاتی و اجرایی این طرح عنوان کرد: طراحی خط دوم به طول 20 کیلومتر انجام و قراردادهای اولیه با قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای سریع آن به امضا رسیده است و تمام امکانات و کلیات سخت افزاری و نرم افزاری طرح آماده شده است.

وی از خط دوم مترو تبریز به عنوان بهترین و علمی ترین طرح متروی کشور یاد کرد و گفت: در اجرای این خط از تجربیات مشاوران خارجی و متخصصان داخلی نهایت استفاده را خواهیم کرد و در سریع ترین زمان نسبت به اجرای آن اقدام می شود.