آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
استان ها
۲۴
کوتاه

تولید روزانه 52 هزار بشکه نفت از مخزن بنگستان میدان منصوری

دنیای اقتصاد – اهواز – کیوانه گرجی: روزانه بیش از 52 هزار و 600 بشکه نفت از مخزن بنگستان میدان منصوری در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون تولید می شود.

بر اساس این گزارش، این مخزن از دو سازند ایلام و سروک تشکیل شده که از سازند ایلام روزانه 13 هزار و 600بشکه از 7 حلقه چاه تولید می شود. در لایه سروک نیز 46 حلقه چاه تولیدی وجود دارد که روزانه 40 هزار و 600 بشکه نفت از آن تولید می شود. همچنین یک حلقه چاه تکمیلی دوگانه در سازندهای ایلام و سروک نیز وجود دارد که روزانه یک هزار و 400 بشکه نفت تولید می کند.

پایان گازرسانی به 5 شهر خراسان جنوبی

بیرجند- دنیای اقتصاد- محمد قربانی: مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: کار گازرسانی به پنج شهر استان تاکنون به پایان رسیده و هفت شهر دیگر نیز در حال گازرسانی است.

حسن افتخاری اظهار کرد: در حال حاضر امکان برخورداری حدود 45 هزار واحد از گاز طبیعی در خراسان جنوبی فراهم است و بالغ بر40 هزار واحد از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. وی تصریح کرد: تاکنون 480 کیلومتر خطوط انتقال و بالغ بر یک هزار و 100 کیلومتر شبکه توزیع گاز در استان اجرا و بالغ بر 25 هزار علمک گاز نصب شده است.

باسوادی در آذربایجان غربی به 97 درصد رسید

دنیای اقتصاد – ارومیه – سونیا بدیع: میزان باسوادی در استان آذربایجان غربی به 97 درصد رسید.

کاظم علی نژاد، مدیر نهضت سوادآموزی این استان با اعلام خبر فوق افزود: این در حالی است که همچنان 190 هزارنفر بی سواد بالای 50 سال و 20 هزار نفر بی سواد کمتر از 29 سال در استان وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری 49 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش سیستم آموزشی پایه نهضت سوادآموزی قرار گرفتند، ادامه داد: از این افراد 23 هزار نفر در مرحله مقدماتی، 25 هزار نفر در مرحله تکمیلی و 177 نفر در مرحله پایانی به سوادآموزی پرداختند.

علی نژاد به برپایی کلاس های نهضت سوادآموزی در 60 درصد از مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: در سال 87 جشن پایان بی سوادی در 171 روستا و شهر و همچنین در سال 88 جشن پایان بی سوادی در 175 روستا و شهر برگزار شد.