آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
خودرو
۱۶
حق انتخاب

هیوندا ورنابخرم یا پژو 206 صندوق دارV8؟

گروه خودرو - دو خودروی هیوندا ورنا دستی و پژو 206 صندول دارV8 از جمله خودروهای هستنند که دررده قیمتی 17 تا 19میلیون تومان قرار دارند. این دو خودرو که یکی تحت لیسانس هیوندایی در شرکت کرمان موتور مونتاژ و دیگری در شرکت ایران خودرو تولید می شود علاوه بر آنکه از لحاظ قیمتی در یک سطح قرار دارند از لحاظ فنی نیز شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند به طوری که هر دو خودرو از موتور 1600سی سی بهره می برند با این تفاوت که پژو 206 صندوق دارV8 با این حجم موتور می تواند 110 اسب بخار قدرت تولید کند اما خروجی هیوندا ورنا دستی پنج اسب بخار کمتر از رقیب خود است.

از سوی دیگر هر چند این دو خودرو از حجم موتوری یکسان برخوردارند، اما هیوندا ورنا برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند 11ثانیه زمان است در حالی که پژو 206 صندوق دارV8 برای رسیدن به این شتاب نیازمند 8/11ثانیه زمان است.

از سوی دیگر با هیوندا ورنا دستی می توان سرعت 175 کیلومتر در ساعت را تجربه کرد در حالی که با پژو 206 صندوق دار V8 می توان تا مرز 193 کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد.

همچنین نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو از بهینه بودن پژو 206 صندوق دار حکایت دارد. به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 6/6 لیتر بنزین می سوزاند در حالی که هیوندا ورنا برای طی کردن این مسافت نیازمند 8/7 لیتر سوخت است. اما از لحاظ تجهیزات ایمنی، این دو خودرو در یک سطح قرار دارند به طوری که هر دو خودرو به ترمز ABS و ایربگ مجهز هستند که این امر موجب می شود این دو خودرو در رده خودروهای ایمن قرار گیرند.

در حال حاضر پژو 206 صندوق دار V8 با قیمتی برابر با 17میلیون و 500هزار تومان و هیوندا ورنا دستی نیز با قیمت 19میلیون تومان در بازار عرضه می شوند.