آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
بانک و بیمه
۱۲

سیدکمال سیدعلی:

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات گفت: تلاش می کنیم از همه کسانی که قصد سرمایه گذاری در اوگاندا دارند حمایت کنیم و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدکمال سیدعلی که در همایش سرمایه گذاری در اوگاندا در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما سخن می گفت با بیان اینکه کار صندوق ضمانت صادرات بررسی ریسک کشورها و موقعیت ها و ارائه پوشش بیمه ای و ضمانت نامه ای برای سرمایه گذاران است، اظهار کرد: در بررسی 53 کشور از نظر ریسک، اوگاندا موقعیت خوبی دارد و صدمیلیون دلار خط اعتباری برای آن اختصاص داده ایم، اما کسی از آن استفاده نکرده است.

وی افزود: تلاش می کنیم از همه کسانی که قصد سرمایه گذاری در اوگاندا دارند حمایت کنیم و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد جهان در سال 2009، 1/1 درصد کوچک می شود و 10درصد از حجم تجارت جهانی کاسته می شود اظهار کرد: تنها 10درصد از کل معاملات جهانی تحت پوشش بیمه است و عدم حضور بانک های ایرانی مانع تجارت نمی شود و می توانیم خط اعتباری مورد نیاز را به بانک های موجود ارائه کنیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: اگر آورده سرمایه گذار در حد 30 یا 40 درصد کل مبلغ مورد نیاز باشد آماده دادن بقیه آن به صورت وام به سرمایه گذار هستیم که پوشش بیمه ای صندوق را نیز خواهد داشت و بازپرداخت آن هم به نوع پروژه منوط خواهد بود.

وی تصریح کرد: نقدینگی صادرکننده را نیز تامین خواهیم کرد و حتی پیش از حمل با گرفتن تضمین این کار را انجام می دهیم و البته باید گفت که تضامین بسیار ساده تری از تضامین بانکی اخذ می کنیم.

سیدعلی با بیان اینکه اوگاندا یکی از اعضای ATI است و ما با ATI قرارداد داریم، گفت: در پروژه های بزرگتر از صد میلیون دلار هم با کمک ATI پوشش بیمه ای را ارائه خواهیم کرد و در عین حال صندوق می تواند فعالیت اعتبارسنجی را برای صادرکنندگان ظرف 3 تا 4 روز انجام دهد.