آرشیو دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۱۲۰
صفحه آخر
۱۲

تناولی در افتتاحیه نمایشگاه مجسمه های شاگردانش: مجسمه ها فراتر از انتظارم است

نمایشگاه مجسمه های شاگردان پرویز تناولی عصر جمعه 13 آذرماه با حضور شماری از هنرمندان و علاقه مندان برای بازدید عموم گشایش یافت. در گالری خانه هنر سه طبقه موجود به آثار این هنرمندان اختصاص یافته است و با توجه به اینکه شاگردانی که در این نمایشگاه آثارشان را عرضه کرده اند، تنها یک دوره آموزشگاهی از پرویز تناولی درس گرفته اند و این اولین نمایشگاه آنهاست، هرچند لحظه یک بار خانواده یی یا دوستی با گل و شیرینی و هدیه وارد گالری می شوند.

تناولی در این مراسم گشایش گفت: «برگزاری چنین نمایشگاهی خبری بسیار خوب و امیدی برای آینده است. نشان می دهد چه استعداد های نهفته یی در کشور داریم که می توانند بیدار شوند و آینده درخشانی را برای هنر کشور بسازند.» او افزود: «این مجسمه ها حاصل آموزش در یک دوره کوتاه آموزشگاه آزاد است و دانشگاهی نیست و امیدوارم دانشگاه ها تکان بخورند و تحولی در سطح آموزش در دانشگاه ها به وجود آورند.» این هنرمند که آثار مجسمه سازی اش شهرت جهانی دارد و در حراجی های مطرح دنیا با قیمت بالایی به فروش می رسد، اظهار امیدواری کرد: «دانشگاه ها باید بتوانند خود را با مسائل، امکانات و تکنولوژی روز همراه کنند.» تناولی درباره نمایشگاه گفت: «این مجسمه ها بسیار فراتر از انتظار من است و کارهایشان تزئینی نیست بلکه مفهومی هستند و پشت هر مجسمه یکی دو مفهوم وجود دارد.»

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه 70 مجسمه از جنس آهن، برنج، استیل، برنز و آسفالت از 39 هنرمند جوان در دو گروه با نام های «کالب» و «ورق» ارائه شده اند. مانند سایر نمایشگاه هایی که در گالری خانه هنر برگزار می شود، آثار این نمایشگاه هم فروشی هستند و مجسمه ها از 750 هزار تومان تا 19 میلیون تومان قیمت خورده اند. به علاوه بخشی از عواید حاصل از فروش این مجسمه ها به پروژه هایی مبارزه با گرسنگی برنامه جهانی غذای سازمان ملل اختصاص می یابد. این نمایشگاه که 70 مجسمه دارد تا 24 آذرماه از ساعت 11 تا 21 در گالری خانه هنر واقع در خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر برپاست.